|
کدخبر: 316229

شیرخشک /غذا و دارو / داروخانه

۱۲ میلیون شیر خشک در ماه گذشته توزیع شد / مشکلات چرخه تامین حل شد

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که طی آذرماه امسال، ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قوطی شیرخشک رگولار تأمین و توزیع شده است.

اقتصاد ۱۲ میلیون شیر خشک در ماه گذشته توزیع شد / مشکلات چرخه تامین حل شد

دکتر سجاد اسماعیلی، با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی چرخه تأمین و توزیع شیرخشک، اظهار کرد: با تخصیص ارز و تأمین مناسب ماده اولیه شیرخشک در ماه‌های گذشته، میزان تولید این محصول به طور چشمگیری افزایش یافته است. همچنین، نظارت‌های میدانی منجر به افزایش چشمگیر در سرعت توزیع شیرخشک به داروخانه‌ها و در نتیجه به مصرف‌کنندگان شده است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص تأمین شیرخشک‌های معمولی(رگولار) وجود ندارد و بازار به تعادل عرضه و تقاضا رسیده است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه سازمان غذا و دارو علاوه بر نظارت بر کیفیت فرآورده‌های سلامت محور تسهیل دسترسی مردم به این فرآورده‌ها را هم جزو وظایف ذاتی خود می‌داند گفت: با اجرای طرح ساماندهی شیرخشک، ضمن اصلاح سیاست‌های ارزی این حوزه و حمایت از تولیدکنندگان این حوزه، هیچ تغییر قیمتی در این فرآورده برای مصرف کننده واقعی صورت نگرفته است و با ارائه کدملی کودکان زیر دوسال شیرخشک بدون تغییر قیمت در دسترس است.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی همچنین گفت: تغییر سیاست‌های ارزی و اصلاح قیمت شیرخشک بر مبنای درخواست تولیدکنندگان و در راستای حمایت از آن‌ها و همچنین مصوبه ستاد تنظیم بازار صورت گرفته و هیچ گونه مشکلی در چرخه تامین ماده اولیه و تولید شیرخشک وجود ندارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها