|
کدخبر: 313442

سازمان غذا و دارو/دیوان عدالت/مدیرکل دارویی

روند صدور مجوز تاسیس داروخانه ها باید تغییر کند

رییس انجمن داروسازان ایران، به تشریح جزئیات نشست مشترک با مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو پرداخت.

سلامت روند صدور مجوز تاسیس داروخانه ها باید تغییر کند

رییس انجمن داروسازان ایران، به تشریح جزئیات نشست مشترک با مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو پرداخت.

شهرام کلانتری خاندانی، گفت: در این نشست، پیرامون مسائل جاری داروخانه‌ها، گفت‌وگو شد که از جمله، راجع به آرای دیوان عدالت بود.

وی افزود: همچنین، در خصوص طرح دارویاری، پلتفرم‌ها و…، گفت‌وگو کردیم.

کلانتری ادامه داد: عمده صحبت ما راجع به قانون مربوط به امور پزشکی و دارویی مصوب ۱۳۳۴ و تشکیل کارگروهی برای کار کردن بر روی این موضوع و تدوین پیش نویس در جهت اصلاح این قانون بود.

رئیس انجمن داروسازان ایران، از قانون مصوب ۱۳۳۴ به عنوان قانون مادر یاد کرد و افزود: ما به دنبال تخصصی شدن تأسیس مؤسسات پزشکی و دارویی هستیم و معتقدیم که روند صدور مجوز تأسیس داروخانه باید تغییر کند.

کلانتری با عنوان این مطلب که سازمان غذا و دارو نیز موافق دیدگاه انجمن داروسازان ایران است، گفت: قانون مصوب ۱۳۳۴، نقاط ضعفی دارد که باید اصلاح شود.

وی افزود: بر همین اساس، قرار است اعمال ماده ۹۱ شود و آرای قبلی دیوان مورد بازبینی قرار بگیرد.

کلانتری ادامه داد: مذاکراتی با رئیس قوه قضائیه و رئیس دیوان عدالت داشته ایم که موضوع ماده ۹۱، دوباره مورد بررسی و تجدیدنظر خواهی شود.

رئیس انجمن داروسازان ایران، به مشکلات داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: عمده مشکل داروخانه‌ها، کندی روند تخصیص ارز است که اگر بهبود پیدا کند، مشکلات کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر مسیر واریز یارانه دارو به داروخانه‌ها از بیمه‌ها به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، افزود: اگر پرداختی‌ها مستمر باشد و اشکالات آن برطرف شود، خوب است.

کلانتری در مورد اشکالاتی که در پرداختی داروخانه‌ها از محل یارانه دارو وجود دارد، گفت: بعضی پرداخت‌ها مطابق اسناد بیمه انجام نشده و کمتر از مقدار، پرداختی صورت گرفته است.

رئیس انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: بیمه ادعا دارد سندها را درست فرستاده که باید بررسی شود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها