|
کدخبر: 316068

سفر استانی | استان گلستان | پروژه عمرانی

قایق سواری رئیس جمهور در استان گلستان / رئیسی به دنبال چاره برای چاله ها است!

امروز پنجشنبه سی‌ام آذر، همزمان با مرحله دوم سفر استانی رئیس جمهور به گلستان، صدها پروژه عمرانی و اقتصادی در این استان با سرمایه‌گذاری چشمگیری معادل۲۶۰ هزار میلیارد ریال رونمایی شدند یا گام‌های عملی برای اجرای آن‌ها برداشته شد.

اقتصاد قایق سواری رئیس جمهور در استان گلستان / رئیسی به دنبال چاره برای چاله ها  است!

رئیس جمهور در آغازین لحظات ورودش به فرودگاه بین‌المللی شهدای شهر گرگان، توسط علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان، و آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان، مورد استقبال قرار گرفت.

سید ابراهیم رئیسی که به منظور انجام یازدهمین سفر استانی خود و در چارچوب فاز دوم این سفرها به گلستان سفر کرده است، ابتدا به مصلای بزرگ وحدت در گرگان رفت و پس از دریافت استقبال گرم مردم در چهارراه شهدا، با آن‌ها دیدار نمود. در ادامه، بازدیدهایی از چندین پروژه عمرانی و گردشگری در نقاط مختلف استان به عمل آورد.

طی این دیدار دو روزه، رئیس جمهور علاوه بر بازدید از جاذبه‌های مهم گردشگری مانند خلیج گرگان و جزیره آشوراده، در مراسم افتتاح متمرکز شبکه بزرگ فیبر نوری استان و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عظیم پتروشیمی و منطقه آزاد اینچه برون شرکت خواهد کرد.

به همراه این برنامه‌ها، تخصیص اعتباری قابل توجه یعنی بیش از ۲۶۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های توسعه عمرانی و اقتصادی استان در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود که رئیس جمهور در روز دوم سفر خود در تاریخ اول دی ماه با شهروندان شهرستان مراوه‌تپه ملاقات نماید.

 در طول این سفر، وزرا از جمله احمد وحیدی وزیر کشور، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، از پروژه‌ها و طرح‌ها در شهرهای مختلف استان دیدن کرده و از نزدیک با پیشرفت کارها آشنا می‌شوند.

همچنین شخصیت‌های مهمی مانند حجت الاسلام و المسلمین احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات نهاد، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، انیسه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیون، در در شهرهای مختلف حضور یافته و با گروه‌های مردمی به گفتگو نشسته و آخرین وضعیت طرح‌ها را مورد بررسی قرار خواهند داد.

جزئیات برنامه روز نخست سفر دولت به گلستان

بازدید از پروژه‌های بزرگ عمرانی و اقتصادی استان، افتتاح پروژه‌هایی همچون لایروبی خلیج گرگان، طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده، دیدارهای مردمی و پیگیری مصوبات و مشکلات استان و همچنین سفر وزرای کابینه دولت به شهرستان‌ها و برپایی میزخدمت از دیگر برنامه‌های این سفر است.

عالی‌ترین مقام دولت در ابتدای برنامه‌های سفر خود به استان گلستان پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان و مراسم رسمی استقبال با حضور در جزیره آشوراده، آغاز اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری این جزیره را کلید می‌زند؛ جزیره‌ای که در سال ۱۳۵۴ جز نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد که سالانه میزبان هزاران پرنده مهاجر آسیای مرکزی است.

رئیس جمهور طبق برنامه و در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح همراه با استقبال مردمی از میدان شهدا گرگان به سمت مصلی وحدت تا اذان ظهر به دیدار با مردم پرداخته و شنوای مطالبات آن‌ها را از نزدیک می­‌باشد.

آیت‌الله رئیسی سپس جهت افتتاح پروژه سرتاسری فیبر نوری گلستان وارد کارخانه نوآوری گرگان می­‌شود؛ گلستان تنها استانی است که به طور کامل و هر ۳۷ شهر آن تحت پوشش کامل فیبر نوری قرار گرفته که به موجب آن از فردا گلستانی ها می­‌توانند از سرعت‌های چندصد مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند.

وی در ادامه برنامه‌ها به شهرستان گنبدکاووس سفر کرده و پس از افتتاح مدول نخست تصفیه خانه گنبدکاووس و دیدار با نخبگان و علمای شیعه و سنی استان می­‌پردازد؛ این تصفیه‌خانه فاضلاب پس از ۳۰ سال وقفه همراه با دور دوم سفر های استانی هیئت دولت به بهره‌برداری می­­رسد.

رئیس جمهور سپس طبق برنامه در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در جمع فعالان اقتصادی و متولیان زنجیره‌های ارزش استان حاضر شده و با مدیران استان نیز در همان محل گفت و گو خواهد کرد.

لازم به ذکر است به طور همزمان با برنامه‌های فوق آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از سالها انتظار و منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون نیز انجام می­‌شود.

امروز در دولت سیزدهم نهضت حل مسئله دنبال می‌شود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان گلستان گفت: در دور نخست سفرهای استانی،‌ به نیازهای فوری و ضروری استان واقف شدیم و همکاران ما با همکاری مردم عزیز برای حل این مشکلات بسیج شدند.

وی افزود: شناخت و حل مسئله،‌ اولویت دولت است؛ امروز در دولت سیزدهم نهضت حل مسئله دنبال می‌‍شود. از کنار مسائل نمی‌گذریم،‌ باید مسائل را شناخت و راهکارهای حل آن را پیدا کرد. 

رئیسی با بیان این که «باید برای چاله‌ها چاره کرد» افزود: بنای ما بر این است با کمک نخبگان مسئله شناخته شده و حل شود. طرح‌های اجراشده در استان قابل توجه بوده که مبالغ بسیاری هم برای عملیاتی شدن آن‌ها صرف شد.

رئیس جمهور با بیان این که «به مدیران و همکاران عزیزم می‌گویم که حل مسئله، کار و روحیه جهادی می‌طلبد» افزود: استان گلستان استان ظرفیت‌هاست. این استان ظرفیت گردشگری، دریایی، صنعتی، معدن و کشاورزی را داراست و بنا داریم با کمک بزرگان استان از این ظرفیت ها در جهت توسع استان بهره ببریم.

وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم در کنار برنامه‌های خود، کارنامه داشته باشیم تا بتوانم بگوییم نتایج کارهای انجام شده را به سمع و نظر مردم برسانیم.

رئیس جمهور با تاکید اینکه در دور دوم سفر به دنبال پیگیری مصوبات سفر اول هستیم افزود: پیگیری مسائل و به نتیجه رسیدن طرح‌ها نیازمند عزم جدی و تلاش جهادی همه مسئولان است.

عکسی از قایق سواری ابراهیم رئیسی در دریای خزر

رییس دولت سیزدهم از محل اجرای پروژه بومگردی و طبیعت‌گردی تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد.

قایق-سواری-رئیسی

تمام پروژه‌ها و طرح‌های سفر رئیس جمهور به گلستان

اینفوگرافی-سفر-رئیسی

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها