|
کدخبر: 197263

دولت روسیه به شهروندان خود زمین رایگان می دهد

دولت روسیه در راستای برنامه خود برای افزایش سکونت مردم در مناطق شهری این کشور، به 95 هزار نفر از مردم این کشور زمین مجانی داد.

راه و مسکن دولت روسیه به شهروندان خود زمین رایگان می دهد

تا کنون حدود ۹۵ هزار نفر از مردم روسیه توانستند در قالب طرح دولت این کشور هر کدام یک هکتار زمین رایگان دریافت کنند. 

یوری تروتنف، معاون نخست‌وزیر روسیه و نماینده رئیس‌جمهور در مناطق فدرال شرق دور این کشور با اعلام این گزارش به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در مجمع اقتصادی شرقی که هم اکنون در روسیه در حال برگزاری است، گفت: ما به اجرای این برنامه در شرق دور ادامه خواهیم داد و طی چند روز آینده ۹۵ هزار نفر به صورت رایگان یک هکتار زمین می‌گیرند. 

تروتنف تأکید کرد: افرادی که این زمین‌ها را دریافت می‌کنند یا از آن‌ها برای ساخت خانه استفاده خواهند کرد و یا اینکه برای کشاورزی، گردشگری و یا ایجاد مراکز تفریحی از آن‌ها بهره خواهند برد. 

طرح ارائه زمین رایگان در سال ۲۰۱۶ در دستور کار دولت روسیه قرار گرفت و تلاش می‌شود تا در قالب اجرای این سیاست منطقه شرق روسیه شاهد توسعه جمعیت باشد. به طور کلی هر شهروند روسی می‌تواند یک هکتار زمین رایگان در شرق این کشور دریافت کند. 

حتی شهروندان خارجی که یکی از اجدادشان در روسیه به دنیا آمده باشد نیز می‌تواند برای دریافت این میزان زمین اقدام کنند. کسانی که یک هکتار رایگان را می‌گیرند می‌توانند از این زمین برای هر اقدام قانونی استفاده کنند اما به مدت ۵ سال نه اجازه اجاره دادن آن را دارند و نه می‌توانند آن را بفروشند. 

مقامات روسیه می‌گویند: این کشور ۱۹۸ میلیون هکتار زمین کشاورزی دارد که ۲۸ میلیون هکتار آن دولتی بوده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها