|
کدخبر: 315999

روسیه/بسته اقتصادی/گیلان

تمایل روسیه به سرمایه گذاری متقابل با گیلان /بسته های پیشنهادی رشت به مسکوتحویل شد

رحیم شوقی، شهردار رشت، اعلام کرده است که در سفر به روسیه از نمایشگاه توانمندی‌های روسیه بازدید کرده و بسته‌های پیشنهادی شهر رشت به سفیر ایران در روسیه تحویل داده شد

اقتصاد تمایل روسیه به سرمایه گذاری متقابل با گیلان /بسته های پیشنهادی رشت به مسکوتحویل شد

او همچنین در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای رشت اظهار کرده که روسیه با ۱۴۵ میلیون نفر جمعیت، ۱۶۰ گروه قومیتی و ۸۳ فدرال  زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیلان به عنوان استان معین کشور در ارتباط با روسیه انتخاب شده، افزود: جلسات متعددی با شهرداران و اعضای شورای سه شهر از کشور روسیه برگزار شد و پس از حضور در فرودگاه از نمایشگاه توانمندی‌های‌های روسیه بازدید کردیم و این نمایشگاه توسط شخص پوتین رئیس جمهور کشور روسیه افتتاح شده بود. 

شوقی با تأکید به اینکه در این سفر از ظرفیت‌های مختلف تجاری، اقتصادی، گردشگری و حمل و نقل روسیه بازدید شد تصریح کرد: گیلان به عنوان نهمین استانی بود که از کشور ایران برای سفر به این روسیه اعزام شده بود و مدیران روسی اعلام کردند که با توجه به همجواری گیلان و روسیه انتظار داشتند گیلان زودتر به روسیه سفر کند. 

شهردار رشت با اشاره به اینکه روس‌ها تمایل دارند که ایرانیان جای خالی سرمایه گذاران اروپایی را در روسیه بگیرند بیان کرد: بسته‌های پیشنهادی شهر رشت به سفیر ایران در روسیه نیز تحویل داده شد و متاسفانه‌عدم شناخت از ظرفیت بازار دو طرف موجب شده بود که طی سال‌های گذشته نتوانیم سهم خوبی از بازار روسیه را در اختیار بگیریم. 

شوقی با بیان اینکه بهمراه ریاست شورای رشت از وضعیت حمل و نقل زمینی مسکو بازدید کردیم، افزود: متروی روسیه بی‌نظیر است و همچنین در نشست‌هایی که انجام شد در حوزه‌های صنعت، گردشگری و ترانزیت نیز مباحث فراوانی مطرح شد. 

وی به مجوزی در کشور روسیه پیرامون بهره برداری از دوربین منازل شهروندان در حوزه مباحث مختلف اشاره کرد و گفت: شهر‌هایی که از آن‌ها بازدید انجام دادیم تحت پوشش کامل فیبر نوری هستند. 

شهردار رشت با اشاره به اینکه در دیدار‌هایی که با اعضای شورا و شهردار آستراخان روسیه داشتیم نیز مباحث مختلفی بررسی شد بیان کرد: کنسولگری ایران در شهر‌های آستراخان و مسکو قرار دارد و تجار ایرانی فراوانی در شهر آستراخان مشغول فعالیت هستند. 

شوقی با بیان اینکه حدود ده سال از خواهر خواندگی رشت و آستراخان سپری شده است افزود: در این دیدار تصمیم گرفته شد که در راستای خواهر خواندگی اقدامات عملیاتی فراوانی انجام شود و البته آستراخان با چند شهر دیگر ایران نیز خواهر خواندگی دارد و می‌توانیم مراودات سرمایه گذاران را از این طریق بیشتر پیگیری کنیم. 

وی به ساخت کشتی کروز در روسیه اشاره کرد و گفت: می‌توانیم از ظرفیت حمل و نقل آبی به منظور جذب و اعزام توریست به روسیه و بالعکس استفاده کنیم و امیدواریم از مباحث خواهر خواندگی خروجی مشخصی بگیریم و بحث رشت شهر خلاق خوراک یونسکو برای آستراخان بسیار جذاب بود. 

شهردار رشت با اشاره به انجام سفر به شهر داغستان روسیه بیان کرد: این شهر بزرگتر از آستراخان است و شهردار این شهر پیشنهاد داد تا روی یکسری از مباحث مشترک از جمله خواهر خواندگی کار کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها