|
کدخبر: 315989 شبنم درخشان

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

صفر تا صد کارت سفر ۳۰ میلیون تومانی / از ۱۱۰۰ هتل و اقامتگاه دیدن کنید

سفرکارت امکان استفاده از تخفیف‌های ویژه برای مسافرت‌ها و سفرهای مختلف را فراهم می‌کند. این کارت می تواند تخفیف هایی برای ترابری عمومی، هتل‌ها، پروازها یا فعالیت‌های گردشگری باشد. افراد مختلف اغلب به‌دنبال این کارت‌ها می‌گردند تا بتوانند از تخفیف‌ها و امکانات اختصاصی برای سفرهای خود استفاده کنند.

اقتصاد صفر تا صد کارت سفر ۳۰ میلیون تومانی / از ۱۱۰۰ هتل و اقامتگاه دیدن کنید

سفرکارت‌ها معمولاً به عنوان هدیه توسط شرکت‌ها یا سازمان‌ها به کارکنان یا مشتریان خود اهدا می‌شوند. این نوع هدیه معمولاً در مناسبت‌های خاصی همچون تعطیلات طولانی مدت و سفرهای تفریحی استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که سفرکارت دریافت می‌کنند، می‌توانند با استفاده از اعتبار موجود در این کارت، بلیت ترابری، رزرو هتل یا دیگر خدمات گردشگری نمایند. تحت پوشش شبکه پذیرندگان سفرکارت ملی، افراد می‌توانند از امکانات ارائه شده توسط این شبکه استفاده کنند و هزینه‌های خود را از طریق این کارت پرداخت کنند.

حامد نیک مدیر گردشگری اپلیکیشن تاپ در گفت و گو با خبرنگار گسترش نیوز گفت: سقف تسهیلات سفر کارت ۳۰ میلیون تومان است و باز پرداخت آن با یک ماه تنفس و اقساط ۱۲ ماهه و سود  ۴ درصدی ارائه می‌شود.

حامد نیک، مدیر گردشگری یک اپلیکیشن پرداخت الکترونیک ایرانی، در گفت و گو با خبرنگار گسترش نیوز گفت: سقف تسهیلات سفر کارت ۳۰ میلیون تومان است و بازپرداخت آن با یک ماه تنفس و اقساط ۱۲ ماهه و سود  ۴ درصدی ارائه می‌شود.

سفر-کارت-

طبق گفته مدیر واحد گردشگری این اپلیکیشن، افراد از طریق قراردادهای سازمانی می‌توانند اقدام به دریافت سفر کارت‌ها  نمایند اما به زودی قراردادهای انفرادی را در دستور کار خواهیم داشت. این سفر کارت‌ها صرفاً برای استفاده از سفرهای داخلی قابل استفاده خواهد بود.

نیک دربارۀ تعداد مراکز طرف قرارداد گفت: بیش از ۱۱۰۰ هتل و اقامتگاه زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی قرارداد دارند. نیازهای عمومی سفر، مانند خرید سوغات، استفاده از رستوران و اقامت در هتل‌ها در حال حاضر در برنامه ما هستند. ولی در خصوص تأمین سوخت سفر برنامه وجود ندارد. تورها دربسته‌های متفاوتی عرضه می‌شوند که با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌شود امکانات و آپشن های متفاوتی وجود خواهد داشت. بسته حمل و نقل و اقامت را اگر با هم تهیه کنند، به همین شکل از تخفیفات بیشتری برخوردار می‌شوند.

وی دربارۀ کارمزد هزینه ثبت‌نام گفت:  هزینه کارمزد ثبت نام در دریافت تسهیلات باید در ابتدا پرداخت شود که به آن کارمزد صدور می‌گویند. برای  سفر کارت ۳۰ میلیون تومانی، طبق مصوبه بانک مرکزی، باید حدود سیصد هزار تومان پرداخت شود. در طول سال گذشته، ۱۰ هزار فقره کارت سفر صادرشده است. میزان منابع برای این بسته حدود ۶۰۰ هزار میلیون تومان و تجدیدپذیر است.

مدیر گردشگری اپلیکیشن مذکور بیان کرد: در نظر داریم تخفیف انفرادی برای آینده راه اندازی کنیم که افراد و عموم بتوانند بصورت آنلاین بدون حضور در شعب تسهیلات را در اپلیکیشن تاپ دریافت کنند.

سفر-کارت.

وی یادآور شد: اعتبار این کارت‌ها  ۳ ماه است و در طی  این مدت از کارت‌ها می‌توان  استفاده کند. در صورت عدم استفاده باطل می‌شود ولی جریمه ندارد. ولی اگر استفاده شود باید اقساط را پرداخت کند.  معمولاً افراد سفر را انتخاب می‌کنند و سپس تسهیلات را دریافت می‌کند.تصمیم داریم در آینده خدمات بین‌الملل را در این کارت‌ها نیز از منابع آزاد گسترش دهیم. که قطعاً در توسعه و استفاده بهینه از منابع برای عموم نقش  موثرخواهد داشت. به همین خاطر  در حال توافق با همسایگان ایران هستیم که آن‌ها هم توریست‌ها خود را برای گردشگری به ایران تشویق کنند. گردشگری به‌صورت تعاملی خواهیم داشت که اگر این اتفاق بیافتد اولین فرصت‌ها برای  ورود گردشگران از عمان خواهد بود.

میزان سود اقتصادی برای کشور چیست؟

نیک ادامه داد: هر سفر بین سه تا پنج شغل مستقیم و غیرمستقیم را ایجاد می‌کند در حالت فعلی کشور و اهمیت اشتغال هر میزان که  ما سفرها را  گسترده‌تر کنیم تأثیر مستقیم در ایجاد اشتغال خواهد داشت. قطعاً خانواده ای که شورونشاط داشته باشد بهره‌وری بیشتری در کار و فعالیت اجتماعی نیز خواهد داشت ازنظر عاطفی و اقتصادی به نفع خانواده و جامعه خواهد بود. در کنار این سفر کارت یک کارت اعتباری برای خرید اقلام عمومی و کالاهای اساسی در فروشگاه‌های اتکا  نیز داریم که با مبلغ ۱۰ میلیون تومان  کارتی است با سود صفر درصد و پرداخت دو ماه در قالب  مساعده. از حوزه کالای اساسی تا حوزه درمان در اختیار گردشگران خواهد بود.

نیک در خصوص کارآفرینی برای تولیدکنندگان بیان کرد:  هم نمایشگاه مجازی داریم  صنایع‌دستی که در این حوزه افرادی که سفر کارت را دریافت کرده‌اند بخشی از این سهم را برای خرید صنایع‌دستی صرف خواهند کرد. تولیدکنندگان مختلف از طریق عمومی و از طریق انجمن‌ها می‌تواند در این فروشگاه‌ها ثبت کنند انجمن صنفی و میراث فرهنگی نیز در این حوزه بسیار کمک‌کننده است. رسانه‌های جمعی و نمایشگاه‌ها از طریق اعلام عمومی از تولیدکنندگان دعوت می‌کنند.

شرکت در این نمایشگاه‌ها برای تمامی افرادی که دارای مجوز هستند آزاد است. میزان سود اقتصادی برای کارآفرینان این حوزه متفاوت است. و عدد دقیقی نمی‌توان گفت و برای هر فیلد کاری میزان این سود متفاوت خواهد بود.

کارت سفر

نیک در خصوص نحوه صرفه اقتصادی بیان کرد: بسته‌های سفر برای هر فرد با تعرفه‌های متفاوتی ارائه می‌شود در برنامه  ما توسعه بازار برای تولیدکنندگان وجود داردو  مشتری ایجاد می‌کنیم و برای مشتری هم‌توان خرید را بالا می‌بریم و از این طریق با بازاریابی کسب‌وکار را افزایش می‌دهیم. اگر کارآفرینان در بانک پارسیان حساب داشته باشند و تعامل داشته باشند از تسهیلات می‌توانند استفاده کنند. تامین نقدینگی عمومی و تأسیس هتل‌ها نیز همکاری و مشارکت داریم . در تامین سرمایه در حوزه  گردشگری حمایت لازم  انجام می‌شود.  

مدیر گردشگری تاپ بیان کرد: هتل‌های  موجود ما استاندارد مناسب را با توجه به هزینه و خدماتی که ارائه می‌دهند رادارند. خدمات استاندار است هم در حمل‌ونقل و هتل هم استاندارهای لازم را با توجه به نرخی دریافت کنیم ، داریم. نظارت هم انجام می‌شود. تدابیری برای رضایت مشتریان داریم.

وی در انتها بیان کرد: وقتی هر مسافر هزینه اقامت و حمل‌ونقل را طی یک سال آینده پرداخت کند و  نقدینگی را برای خود نگهداری کند می‌تواند  هزینه را هم یک ماه بعد از سفر پرداخت کند و همچنین از سفر خود لذت کافی ببرد.

سفرکارت-

سخن پایانی: این طرح با توجه به افزایش تورم و در شرایط فعلی  می‌تواند در رشد گردشگری و افزایش امید به زندگی در خانواده‌ها بیشتر شود. پیشنهاد می‌شود شرکت‌ها و ارگانها از این بسته‌های رفاهی برای رونق گردشگری و افزایش روحیه کارکنان خود استفاده کنند. علاوه بر ان سود صنعتی این طرح می‌تواند منجر به افزایش فروش و ضریب اشغال بخش گردشگری ،کاهش خطر سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و سالم‌سازی رقابت‌ها و حذف واسطه‌های مازاد شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها