|
کدخبر: 315920

ضمانت‌نامه‌های بانکی/هواپیمایی ترکیه/بانک خصوصی

ضمانت نامه بانکی اعتبار ندارد / ترکیش ایر ۱۳ بانک را پذیرفت

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اعلام کرده است که مذاکراتی برای حل مسئله صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی توسط دفاتر خدمات مسافرتی برای ترکیش ایرلاین در حال انجام است و در حال حاضر نام ۱۳ بانک در لیست صادرکنندگان ضمانت‌نامه برای ترکیش ایرلاین قرار گرفته است.

اقتصاد ضمانت نامه بانکی اعتبار ندارد / ترکیش ایر ۱۳ بانک را پذیرفت

این اقدام به دنبال اظهارات مدیران دفتر نمایندگی هواپیمایی ترکیه در تهران بوده که ضمانت‌نامه‌های بانکی ارائه شده توسط بانک ملی اعتبار ندارد و آن‌ها را پذیرش نمی‌کند.

رفیعی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود شرکت هواپیمایی ترکیه علاوه بر بانک ملی، ضمانت نامه بانک تجارت را نیز نمی‌پذیرد و آژانس‌ها را مجبور کرده از ۳ بانک خصوصی ضمانت نامه بگیرد و تغییر ضمانت‌نامه هزینه‌های قابل توجهی برای آژانس‌ها دارد، گفت: درحال حاضر بانک ملی در میان ۱۳ بانکی که به آن اشاره داشتم قرار دارد. اما هنوز بانک تجارت در میان این لیست قرار ندارد ولی درحال رایزنی هستیم. در میان این بانک‌ها هم بانک خصوصی و هم دولتی قرار دارد. 

او ادامه داد: نباید فراموش کرد که هر ایرلاینی این اختیار را دارد که به دفاتر خدمات مسافرتی اختیار فروش بدهد یا ندهد. اینگونه نیست که اگر ایرلاینی به دفتر خدمات مسافرتی اختیار فروش ندهد، آن دفتر بتواند شکایت کند. هر ایرلاین این اختیار را دارد که یک دفتر فروش یا ۱۰ دفتر فروش داشته باشد.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها