|
کدخبر: 315532

گردشگران خارجی /صنایع دستی/استان همدان

بیش از ۹ هزار توریست خارجی به این استان سفر کردند / روسی ها و چینی ها مجذوب جاذبه ها شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اعلام کرد که تدابیر و برنامه‌ریزی لازم برای جذب گردشگران روسی و چینی به همدان در حال انجام است.

گردشگری بیش از ۹ هزار توریست خارجی به این استان سفر کردند / روسی ها و چینی ها مجذوب جاذبه ها  شدند

محسن معصوم علیزاده ، اظهار داشت که جذب گردشگران خارجی از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان است. او افزود: براساس دستور استاندار همدان، تشکیل تیم‌های اقتصادی و گردشگری برای تقویت روابط با کشورهای روسیه و چین در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: پیگیری مراودات در حوزه گردشگری از وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در حال پیگیری است و برهمین اساس معاون گردشگری وزیر به چین سفر کرده و نشست های اثربخشی برگزار شده و تفاهم نامه هایی نیز در این خصوص منعقد شده است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری همدان به زبان های چینی و روسی

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: جاذبه‌های شاخص گردشگری همدان با هدف کمک به جذب گردشگران چینی و روسی به زبان این کشورها در سایت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان معرفی می شود.

این مسوول گفت: ترجمه تابلوهای گردشگری، بروشورها و محتواهای گردشگری با زبان های چینی و روسی نیز در حال آماده سازی است.

معصوم علیزاده اظهار کرد: حضور گردشگران خارجی در کشورمان و آشنایی آنها با ظرفیت های غنی گردشگری و فرهنگی میهن مان برای مقابله با ایران‌هراسی که دشمنان آنرا دنبال و پیگیری می کنند بسیار موثر است بنابراین از همه از فعالان صنعت گردشگری انتظار می رود در این زمینه برنامه‌ریزی و همکاری لازم را داشته باشند.

حضور نزدیک به ۱۰ هزار گردشگر خارجی در همدان

وی از رشد نزدیک به سه برابری گردشگران خارجی این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در نیمه نخست پارسال سه هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی به همدان آمدند که این رقم در مدت مشابه سال جاری به بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

معصوم علیزاده افزود: جذب گردشگران خارجی از اولویت های میراث فرهنگی همدان به شمار می رود و ثبت جهانی هگمتانه در سال آینده به این مهم کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: پرونده ثبت جهانی هگمتانه سال آینده در نخستین شورای ثبت آثار جهانی یونسکو مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت و باید شاهد اتفاق میمون ثبت این مجموعه باشیم.

وی اظهار کرد: در مدت یاد شده همچنین سه میلیون نفر از هموطنان از جاذبه های گردشگری همدان بازدید کردند که غار علیصدر، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، کتیبه های گنجنامه و محوطه باستانی هگمتانه جزو بیشترین آثار بازدید شده بود.

این مسوول همچنین گفت: در تعامل با دستگاه های مختلف و همچنین شهرداری همدان و برگزاری رویدادها و جشنواره های مختلف در تلاش هستیم تا به جذب گردشگر در همدان کمک کنیم.

معصوم علیزاده با بیان اینکه امکانات و خدمات رفاهی مطلوب نقش مهمی در حفظ و ماندگاری گردشگر دارد،افزود: از همین رو و پیرو تاکیدات وزیر میراث فرهنگی علاوه بر تلاش برای گسترش خدمات رفاهی مجتمع های بین راهی و مجموعه های گردشگری به مسافران در تلاش هستیم تا وضعیت کمی و کیفی سرویس های بهداشتی بین راهی و واقع در مناطق گردشگری را بهبود ببخشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان اظهار کرد: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در زمینه میراث فرهنگی رقم خورده که لازم است رسانه ها آنرا به خوبی تبیین کرده و در اختیار مردم قرار دهند.

تخصیص ۴۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهور به همدان در بخش میراث فرهنگی

معصوم علیزاده با بیان اینکه سفر رییس جمهور و مصوبات آن کمک خوبی را به میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان کرد،افزود: از محل این مصوبات ۴۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافت که صرف آماده سازی و ساماندهی محوطه باستانی هگمتانه شد که بخشی از فرایند ثبت جهانی این مجموعه بود.

این مسوول گفت: پیگیر جذب سایر اعتبارات سفر رئیس جمهور به ویژه در زمینه مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی هستیم.

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است.

این استان به واسطه وجود شمار زیادی از آثار تاریخی، تفریحی و گردشگری به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.

غار علیصدر، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی، آرامگاه استرومردخای و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی، گردشگری و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

آبشار و سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، سراب گیان و گاماسیاب، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها