|
کدخبر: 213386

نوسازی ناوگان حمل و نقل چقدر خرج برمی دارد؟

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در هر چهار بخش حمل ونقل برای نوسازی ناوگان کشور ۱۰ میلیارد دلار هزینه لازم است.

شهرام آدم نژاد معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی  در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم گفت: در شش برنامه قبلی در حوزه حمل و نقل فقط در سه پارامتر اخذ عوارض، صدور مجوز‌ها و توسعه کار کردیم، در حالی که مهمترین مشکل حمل و نقل، نبود یکپارچگی در این حوزه است.

او با بیان اینکه در پایانه‌های مرزی جاده‌ای و ریلی و پایانه‌های بندری، مدیریت یکپارچه نداریم افزود: در کشور ما، کار تیمی کردن سخت است و نیاز به یکپارچه سازی در حمل و نقل داریم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در رابطه با هوشمندسازی کار‌های خوبی شده و قدم‌های مناسبی برداشته ایم، اما باید شاخص‌های لجستیکی را با توجه به تراز تجارت خارجی کشورمان به سطح مطلوب‌تری برسانیم.

آدم نژاد تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل منسجم‌ترین تشکل‌های کشور را داریم که از سایر تشکل‌های صنفی قوی ترند و می‌توانند در توسعه حمل و نقل مؤثر باشند.

او با بیان اینکه جذب بار کشور‌های همسایه، ترانزیت و ترانشیپ باید تقویت شود گفت: نوسازی ناوگان در همه مود‌ها در دستور کار است گفت: در حوزه دریایی نیز برنامه مدونی تهیه شده و به زودی به وزیر راه ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: در هر چهار مود برای نوسازی ناوگان ۱۰ میلیارد دلار هزینه لازم است.

او یادآور شد: توسعه سواحل مکران نیز باید در برنامه کار سازمان بنادر قرار گیرد که البته اقدامات خوبی در حوزه توسعه چابهار شده، اما رقبای سختی در این زمینه داریم.

آدم نژاد توضیح داد: امسال مشکل حمل کالا‌های اساسی داشتیم که با دستور وزیر راه و شهرسازی حمل یکسره از کشتی به قطار را آغاز کردیم و در حال حاضر روزانه ۱۵۷ واگن حمل کالا‌های اساسی تردد می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شبکه مواصلاتی در مرز‌ها و بنادر نیازمند بازسازی است گفت: به ویژه وضعیت راه‌های مواصلاتی به بندر شهید رجایی مناسب نیست.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها