|
کدخبر: 315333

تسهیلات بانکی/ وام مسکن/ پرداخت تسهیلات

خانه دار شدن رویا شد / چرا بانک‌ها از پرداخت وام مسکن گریزانند؟

عضو شورای مسکن اعلام کرد در حال حاضر بانک مسکن ۸۵ درصد اقدام به پرداخت تسهیلات کرده و بانک های دولتی ۵تا ۱۰ درصد اما بانک های خصوصی در این حوزه همکاری نداشته اند.

اقتصاد خانه دار شدن رویا شد / چرا بانک‌ها از پرداخت وام مسکن گریزانند؟

عضو شورای مسکن کشور گفت: طبق قانون برنامه هفتم اعلام کرده ایم که بانک هایی که در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را انجام نمی دهند از اعتبارات و ترازهای آنها کاهش یابد و به بانک های دولتی و بانک هایی که همکاری مناسب دارند اضافه کنیم.

وی افزود: پیشنهاد شده اعتبار تسهیلات بانک‌های متخلف در پرداخت وام ساخت کاهش یابد که این موضوع باید در لایحه بودجه قرار داده شود.

شاکری گفت: پرداخت تسهیلات ساخت به پروژه های نهضت ملی مسکن توسط  بانک ها باید طبق قانون جهش تولید مسکن اجرایی شود اما متاسفانه در این بین شاهد آن هستیم که این قانون توسط بانک های خصوصی اجرا نمی شود.

وی تأکید کرد: قانون پرداخت تسهیلات توسط بانک ها یک قانون دائمی و همیشگی است و باید توسط دولت در این بخش اجرا شود و به طور قطع باید تمامی بانک های متخلف در این بخش جریمه شوند.

عضو شورای مسکن کشور همچنین گفت: در برنامه هفتم بانک هایی که تسهیلات ندادند به همان اندازه تسهیلات از ترازنامه آنها  کسر شده  و در اختیار بانک هایی که  ناترازی مالی ندارند قرار داده می شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها