|
کدخبر: 315271

بازار مسکن / قیمت مسکن

شوک به مشاوران املاک / بازار مسکن نفس راحت کشید

معاون مسکن و شهرسازی تهران عنوان کرد: پنج هزار دفتر مشاوره املاک در تهران به علت فعالیت‌های غیرمجاز پلمپ گردیده و ذینفعان آن به پرداخت جرائم تعزیراتی به ارزش نهصد میلیارد تومان محکوم شده‌اند.

اقتصاد شوک به مشاوران املاک / بازار مسکن نفس راحت کشید

عبدالرضا غفوری مطح کرد: کارگروه شناسایی مشاوران املاک متشکل از وزارت راه و شهرسازی، نماینده دادستان و تعزیرات حکومتی است که تاکنون بیش از ۱۳ هزار بازدید از واحدهای مذکور انجام داده‌اند.

عبدالرضا غفوری معاون مسکن و شهرسازی تهران با اشاره برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای صدور ۲۴۵ هزار پروانه ساختمانی در استان تهران گفت: تاکنون بالغ بر ۸۵ هزار واحد پروژه کاری شروع به فعالیت کردند و ۴۴ هزار پروانه نیز برای محلات بافت فرسوده صادر گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده برای کنترل قیمت مسکن و تأمین نیازهای استان تهران مقرر شده است که از سال ۱۴۰۰ به مدت ۴ سال ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران تولید و ترمیم شود.

وی ادامه داد: مطابق با مصوبه متفکرانه شورای عالی شهر سازی و معماری به منظور جلوگیری از احتکار زمین کلیه پروانه‌های ساختمان سازی که تغییر کاربری داده‌اند، در صورت عدم ساخت و ساز در مدت زمان تعیینی باطل خواهد شد و تغییر کاربری نیز به حالت اولیه بازخواهد گشت.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها