|
کدخبر: 315251

بازار ارزهای دیجیتال | بازار کریپتو | هاوینگ بیت کوین

نکات مهم قبل و بعد از هاوینگ بیت کوین / قیمت صعودی می شود؟

هاوینگ بیت کوین به طور قطع یکی از محوری‌ترین وقایع در دنیای ارزهای دیجیتال است که معمولاً هر چهار سال یک دفعه رخ می‌دهد. این رویداد با هدف کند کردن روند ایجاد بیت‌ کوین‌های جدید برنامه‌ریزی شده است. این امر در عمل به کاهش تورم بیت کوین منجر می‌شود و بدین ترتیب اطمینان حاصل می‌کند که فرآیند استخراج بیت کوین به مدت زمان طولانی‌تری امکان‌پذیر خواهد بود.

اقتصاد نکات مهم قبل و بعد از هاوینگ بیت کوین / قیمت صعودی می شود؟

تا به حال، سه هاوینگ توسط بیت کوین پشت سر گذاشته شده و برنامه‌ریزی شده است که هاوینگ بعدی در ماه آوریل سال ۲۰۲۴ برگزار گردد. با نزدیک شدن به این موعد مهم، تحلیلگران شروع به ارائه پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های خود درباره تاثیرات و احتمالات پیش‌رو در سال آینده نموده‌اند. در این میان، تحلیلگر مشهور، رکت کپیتال، ۵ مرحله مهم را برای معامله‌گران برجسته کرده تا به طور ویژه در دوره قبل و بعد از هاوینگ، آنها را به دقت مورد توجه قرار دهند.

۱. دوره قبل از هاوینگ: تقریباً ۴٫۵ ماه تا هاوینگ بیت کوین در آوریل ۲۰۲۴ باقی مانده است. از لحاظ تاریخی، هرگونه افت عمیقی که در این دوره اتفاق می‌افتد، در چند ماه پس از هاوینگ، بازدهی فوق‌العاده‌ای را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.

۵ مرحله مهم قبل و بعد از هاوینگ بیت کوین که باید به دقت زیر نظر بگیرید!

۲. رالی قبل از هاوینگ: ۶۰ روز قبل از هاوینگ، معمولا یک رالی رخ می‌دهد (محدوده آبی روشن).

۳. افت قبل از هاوینگ: با نزدیک‌تر شدن به رویداد هاوینگ، معمولا یک افت قیمتی مشاهده می‌شود (دایره آبی تیره). در سال ۲۰۱۶، این افت برابر ۳۸ درصد و در سال ۲۰۲۰، برابر با ۲۰ درصد بود.

۴. انباشت مجدد: پس از آن، معمولا یک مرحله انباشت چند ماهه اتفاق می‌افتد (محدوده قرمز). بسیاری از سرمایه‌گذاران در این مرحله به دلیل عدم دستیابی به نتایج قابل‌توجه، بی‌حوصله و ناامید می‌شوند.

۵. روند صعودی سهموی: پس از آن، بیت کوین از منطقه انباشت مجدد خارج شده و یک روند صعودی سهموی را در پیش می‌گیرد (محدوده سبز). در این مرحله است که بیت ‌کوین در مسیر رسیدن به رکوردهای تاریخی جدید، رشد سریعی را تجربه می‌کند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها