|
کدخبر: 315130 سینا ستوده

بازار ارزهای دیجیتال | بازار کریپتو | قیمت سولانا

افزایش قیمت سولانا همه را متعجب کرد / SOL به ۱۰۰ دلار می رسد؟

رمزارز سولانا توجه زیادی را به خود جلب کرده است، زیرا به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی متنوع و پیچیده‌ای را با سرعت بسیار بالا و به صورت کارآمد روی بلاکچین خود اجرا کنند. این امکانات باعث شده تا سولانا در میان اکوسیستم‌های بلاکچین مانند اتریوم (ETH) به عنوان رقیبی سرسخت درنظر گرفته شود.

اقتصاد افزایش قیمت سولانا همه را متعجب کرد / SOL به ۱۰۰ دلار می رسد؟

ارز دیجیتال سولانا (SOL) یک ارز رمزپایه است که بر روی بلاکچین سولانا کار می‌کند. سولانا یک پلتفرم بلاکچین است که با هدف حل مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری راه‌اندازی شده و برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند طراحی گردیده است. ویژگی‌های بارز این بلاکچین سرعت بالای تراکنش‌ها و هزینه‌های نسبتاً پایین ارسال و دریافت ارز است.

بلاکچین سولانا از یک مکانیزم اجماع به نام پروف آو هیستوری (Proof of History - PoH) استفاده می‌کند که با مکانیزم پروف آو استیک (Proof of Stake - PoS) ترکیب شده تا امنیت و کارایی شبکه را تضمین کند. مکانیزم PoH به شبکه کمک می‌کند تا تراکنش‌ها را با استفاده از تایم‌استمپ‌ها (Timestamps) که بر مبنای “اجماعِ زمانی” هستند، ثبت و تایید کند.

رمزارز سولانا توجه زیادی را به خود جلب کرده است، زیرا به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی متنوع و پیچیده‌ای را با سرعت بسیار بالا و به صورت کارآمد روی بلاکچین خود اجرا کنند. این امکانات باعث شده تا سولانا در میان اکوسیستم‌های بلاکچین مانند اتریوم (ETH) به عنوان رقیبی سرسخت درنظر گرفته شود.

با این حال، همانند هر فناوری جدیدی، سولانا نیز با چالش‌ها و مسائلی مواجه است، از جمله اختلالات شبکه‌ای که گاه به گاه رخ داده‌اند. علاوه بر این، نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال و خطرات مربوط به امنیت سایبری نیز از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در این حوزه است.

سولانا

ثبت رکورد جدید توسط سولانا

طی چند روز گذشته، ارز دیجیتال سولانا (SOL) شاهد افزایش قابل ملاحظه‌ای بود و با جهشی بیش از ۱۴ درصدی، به قیمتی برابر با ۷۳ دلار رسید که برای نخستین بار از آغاز ماه می به چنین قیمتی دست یافته است.

با این افزایش قیمت قابل توجه، سولانا توانست یکی از بهترین عملکردها را در بین ۳۰ رمزارز برتر به ثبت رساند و اکنون، با نگاهی به ریپل (XRP)، گام‌های خود را به سوی پنجمین پله از رتبه‌بندی رمزارزها بر اساس ارزش بازار محکم‌تر برمی‌دارد.

بررسی‌های اخیر نشانگر Whale Alert در داده‌های بلاکچین حاکی از انتقال‌های چشمگیری است که در دوران اوج قیمت‌ها رخ می‌دهد، که اغلب این تراکنش‌های عمده می‌توانند نتیجه‌ای از نقدشدن سرمایه‌ها یا برداشت سود توسط سرمایه‌گذاران باشند و ممکن است به نوبه خود تاثیری سدکننده بر حرکت صعودی بازار داشته باشند و احتمالات افزایش دوباره قیمت را تحت تاثیر قرار دهند.

یکی از تراکنش‌های به خصوص جالب، انتقال ۳۰۰۰۰۰ واحد از SOL با ارزشی حدودی ۲۰.۴ میلیون دلار بود که از کیف پولی متعلق به یک نهنگ نامکشوف، به سمت یکی از آدرس‌های صرافی بزرگ بایننس صورت گرفت.

افزایش ۸۰ درصدی قیمت توکن جیتو (JTO)

به تازگی، توکن جیتو (JTO) متعلق به یک پروتکل در زمینه دیفای و استیکینگ که بر روی شبکه بلاکچین سولانا توسعه داده شده، پس از آنکه در صرافی‌های برجسته‌ای چون کوین بیس و بایننس لیست شد، شاهد افزایش قابل توجه ۸۰ درصدی قیمت خود بود.

رمزارز-جیتو

قیمت این توکن طی دو روز گذشته با رشدی ۱۵ درصدی به عدد ۳.۵۰ دلار دست یافته است و حالا ارزش بازاری آن به ۴۰۵ میلیون دلار می‌رسد. این پروتکل در تاریخ هفتم دسامبر به عنوان بخشی از یک برنامه ایردراپ، ۹۰ میلیون واحد از توکن‌های خود را میان دریافت‌کنندگان اولیه تقسیم کرد.

از دیگر نکات برجسته، این استراتژی ایردراپ بود که استقبال گسترده‌ای در جامعه رمزنگاری به همراه داشت، بخصوص زیرا به نفع استفاده‌کنندگان خرد طرفدار تمرکززدایی بود. کارشناسان بر این باورند که چنین رویکردی به سود اکوسیستم دیفای مبتنی بر سولاناست و مشارکت بیشتری از سوی خرده‌فروشان را ترغیب می‌کند.

دن اسمیت، پژوهشگر مؤسسه Blockworks، با تحسین این ایردراپ و به خاطر ساختار ابتکاری و پاداشی آن، شرکت گسترده‌ای از سوی کاربران را که مبالغی بین ۹.۸ تا ۲۰۸ هزار دلار مطالبه کردند، مورد توجه قرار داد.

توکن جیتو به کاربرانش اجازه می‌دهد که توکن‌های سولانای خود را نزد ولیدیتورهای فعال در تشکیل بلاک‌های مؤثر شبکه قرار دهند، و این امکان را فراهم می‌آورد که آن‌ها در تأیید تراکنش‌ها و تولید بلاک‌های جدید در شبکه نقش داشته باشند.

بر اساس داده‌های منتشر شده، حدود ۷۵۰۰۰ کاربر از پاداش ۷ درصدی بهره‌مند شده‌اند. در حالی که ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) در پروتکل جیتو اکنون به حدود ۴۵۵ میلیون دلار می‌رسد.

آخرین قیمت رمزارز سولانا

هر واحد از سولانا در این لحظه با قیمت ۷۵.۸۸ دلار، با احتساب نرخ تتر ۵۰,۲۹۰ تومان معادل ۳,۸۱۶,۰۴۹ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳.۲۴ میلیارد دلار است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها