|
کدخبر: 315061

۶ راه سرمایه گذاری برای مقابله با تورم

سرمایه گذاری در کشورهایی که وضعیت بازار ثبات ندارد و دائم در حال افزایش قیمت است، اهمیت بالایی دارد. زیرا سرمایه گذاری به حفظ ارزش پول و مقابله با تورم کمک میکند. همچنین قدرت خرید شما را افزایش خواهد داد.

 به طور کلی، سرمایه گذاری به معنی به کارگیری پول در یک دوره زمانی مشخص به منظور ایجاد بازده مثبت (یعنی سودی بیش از مقدار سرمایه گذاری اولیه) است.

اگر ارزش 1 میلیون تومان را از سال 1359 تا امسال یعنی 1402 مقایسه کنید متوجه اهمیت سرمایه گذاری خواهید شد.

انواع سرمایه گذاری

 سرمایه گذاری می تواند در نوعی پروژه یا شرکت با تخصیص منابع، معمولاً سرمایه (یعنی پول)، با هدف ایجاد درآمد و سود، انجام میشود. فرد در طول زمان از طریق روش هایی منحصر به فرد، ارزش پول خود را افزایش میدهد. هر کدام از این روش ها، مزایا مخصوص به خود را دارند.

ریسک و سود در سرمایه گذاری با یکدیگر در تعامل هستند. ریسک پایین عموماً به معنای سود پایین است، در حالی که سود بالاتر معمولاً با ریسک بیشتر همراه است.

راه های سرمایه گذاری در ایران برای مقابله با تورم

راه های بسیاری برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول وجود دارد که هر فردی میتواند با استفاده از آن، با بلای تورم مبارزه کند. از خرید طلا و سکه تا خرید رمز ارزها  و خودرو؛ راه هایی هستند که میتوانید ارزش دارایی خود را حفظ و حتی سود قابل توجهی کسب کنید.

در ادامه به 6 راه سرمایه گذاری سود آور میپردازیم و مزایا و معایب هر یک را بررسی می کنیم.

1.سرمایه گذاری در طلا و سکه

خرید شمش طلا یا خرید سکه طلا فرآیند ساده ای است که حتی سرمایه گذاران مبتدی نیز می توانند آن را انجام دهند.

سرمایه گذاری در حوزه طلا را با مبلغ کم میتوان انجام داد و نیاز به سرمایه هنگفت ندارد. همچنین طلا به راحتی قابل فروش است و نقدشوندگی بالایی دارد. 

برای سرمایه گذاری در این حوزه باید مراقب باشید که طلای تقلبی به شما فروخته نشود. علاوه بر این هزینه نگهداری دارایی در محلی امن و وابستگی به قیمت جهانی ارز از جمله نکاتی است که باید به آن دقت داشته باشید.

از آنجایی خرید فلزات گران بها مانند طلا و نقره به صورت فیزیکی انجام میشود، احساس امنیت بیشتری به سرمایه گذار میدهد زیرا نگهداری و امنیت دارایی بر عهده خود شخص است.

از مزایا دیگر این نوع سرمایه گذاری، می توان به رسمیت شناخته شدن طلا در سطح جهانی اشاره کرد.  

برای سرمایه گذاری در طلا به صورت ایده آل بهتر است دراز مدت سرمایه‌ را نگهداری کنید. و با دید سرمایه گذاری دراز مدت، اقدام به خرید طلا داشته باشید.

2.خرید ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال، نوعی ابزار مالی هستند که برخلاف دلار آمریکا یا یورو، هیچ مرجع مرکزی ندارند که ارزش دارایی را مدیریت کرده و برای حفظ ارزش یک سری اقدامات انجام دهند.

این رمز ارزها به صورت دارایی دیجیتال بوده و بر روی بلاکچین به صورت غیر متمرکز می باشند. از طریق اینترنت، به صورت گسترده بین کاربران توزیع میشوند.

 

شما برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می توانید به صرافی های ارزهای دیجیتال ایرانی مراجعه کنید.

از طریق این صرافی ها میتوانید برای خرید و فروش رمز ارزها در محیطی امن اقدام نمایید. صرافی های ایرانی مانند اوکی اکسچنج امنیت دارایی شما را تضمین میکنند.

از دیگر مزایا خرید ارزهای دیجیتال میتوان به نقدینگی و نقدشوندگی بالا آن اشاره کرد. در نتیجه شما به راحتی و در سرعت بالا امکان فروش دارایی خود را خواهید داشت.

شما میتوانید با خرید بیت کوین از صرافی اوکی اکسچنج، در این بازار پرطرفدار نسبت به سرمایه گذاری میان مدت یا بلند مدت اقدام کنید.

همچنین در صورتی که دانش مالی کافی برای معامله در کریپتوکارنسی را ندارید، میتوانید به جای خرید دلار، اقدام به خرید تتر داشته باشید. خرید تتر USDT از اوکی اکسچنج با امنیت بالا و پشتیبانی 24 ساعته انجام می شود.

3.سرمایه گذاری در زمین و مسکن

اگر پول زیادی دارید برای سرمایه گذاری میتوانید به سراغ ساخت و ساز و خرید مسکن بروید. با توجه به اینکه قیمت مسکن و هزینه های ساخت و ساز رو به روز در حال افزایش است این سرمایه گذاری احتمالا سود خوبی را به همراه خواهد داشت.

اما خرید زمین و مسکن علاوه بر نیاز به سرمایه بالا، نقدشوندگی کمی دارند و بازار شفافی برای معامله ندارند.

برای سرمایه گذاری در ملک و مسکن میتوانید روش های گوناگونی را در نظر بگیرید. 

برای مثال خرید زمین کشاورزی یکی از روش های سودآور است. اگر شما زمینی را انتخاب کنید که در منطقه پر آبی باشد، بسیار برای کشاورزی محبوب بوده و میتوانید با اجاره زمین به کشاورز، در آمد خوبی داشته باشید.

یکی دیگر از روش های کسب درآمد و سود از خرید مسکن، اجاره آن به شخص دیگر است. 

شما علاوه بر اینکه ارزش دارایی خود را طی سال های طولانی حفظ میکنید، میتوانید به مرور زمان در آمد هم داشته باشید.

4.خرید زمین های مجازی

زمین های مجازی (Metaverse) در حال حاضر یکی از سرمایه گذاری های بزرگ در حوزه بلاکچین هستند. سوپراستارها و کسب‌ و کارهای جهانی قبلاً قطعه‌ هایی از این زمین‌ های مجازی را خریداری کرده‌ اند که قصد دارند آن‌ ها را برای اهداف مختلف توسعه دهند.

کسانی که زودتر وارد کار شده‌ اند، در حال حاضر سود زیادی داشته اند. کمتر از Decentraland و Sandbox دو تا از بزرگترین پلتفرم های متاورس هستند که میتوانید برای خرید به این پلتفرم ها مراجعه کنید.

5.خرید خودرو

از آنجایی که قیمت خودرو با توجه به شرایط حال حاضر ایران دائما در حال افزایش است، در سال های اخیر، خرید خودرو جزو گزینه های سرمایه گذاری های پر سود محسوب میشود. با مقایسه قیمت خودرو نسبت به چند سال گذشته متوجه رشد قیمت خواهید شد.

 هنگام خرید خودرو به نکاتی مانند قیمت خودرو از کارخانه، هزینه های بیمه و غیره توجه داشته باشید. همچنین در نظر داشته باشید که این روش از سرمایه گذاری نقدشوندگی کمتری نسبت به طلا دارد.

 

6.سرمایه گذاری در بورس

در حالی که برای خرید طلا، خودرو یا ملک نیاز به سرمایه چند میلیونی و حتی چند صد میلیونی دارد، بورس کار را برای شما راحت تر کرده است. شما فقط با 500 هزار تومان می توانید برای سرمایه گذاری در بورس اقدام نمایید.

بورس نقدشوندگی بالایی دارد و تمام خرید و فروش ها در بستر آنلاین انجام میشود. اگر علاقه مند به سرمایه گذاری طلا هستید با انتخاب سرمایه گذاری در بورس می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

 با این روش شما میتوانید گواهی سپرده کالایی سکه را خریداری کنید و در نسخه غیر فیزیکی طلا سرمایه گذاری نمایید.

جمع بندی

حفظ ارزش پول و دارایی شخصی در کشورهایی که دارای اقتصاد تورمی هستند، اهمیت بسیاری دارد. برای سرمایه گذاری بلند مدت و کسب سود، باید امن ترین و نقد شونده ترین گزینه را انتخاب نمایید. خرید ارزهای دیجیتال به دلیل اینکه در بازار جهانی حضور داشته و حجم معاملات بالایی دارند، یکی از مطمئن ترین روشها هستند.

تنها نکته ای که باید توجه داشته باشید آموزش معاملات در این بازار مالی است. ابتدا دانش خود را در این حوزه افزایش دهید، سپس یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی مانند اوکی اکسچنج را پیدا کرده و معاملات خود را شروع نمایید.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها