|
کدخبر: 314899

بازار خودرو / واردات خودرو

روند کند واردات خودرو / دولت سریع تر اقدام کند

یکی از اعضای هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مجلس به دولت اجازه داده است تا بتواند به صورت آزاد خودرو وارداتی را وارد کند و ضرورتی ندارد که موضوع واردات خودرو در لایحه بودجه مورد بحث قرار بگیرد.

اقتصاد روند کند واردات خودرو / دولت سریع تر اقدام کند

الله وردی دهقانی در پاسخ به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر حذف بند واردات خودروهای دست دوم از لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، توضیح داد: دیگر ضرورتی برای آوردن مورد واردات خودروهای دست دوم در لایحه بودجه نیست، چرا که در حال حاضر هیچ ممنوعیتی برای واردات این نوع خودروها وضع نشده و مجلس تصویب‌نامه‌هایی در راستای تسهیل واردات هم خودروهای نو و هم کارکرده صادر کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: فلذا دست دولت برای واردات خودرو باز است و لزومی ندارد که این موضوع در لایحه بودجه سال آتی دیده شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از نظر ما تا به امروز واردات خودرو روند خوبی نداشته است اما دولت گام هایی برداشته است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر صمت این هفته در کمیسیون صنایع اعلام کرد که در تلاش هستند تا پایان این هفته آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده نهایی شود اما ما گله مند هستیم. مجلس در عرض یک هفته قانون واردات را نهایی کرد اما اکنون حدود ۶ ماه است که در دولت معطل مانده است.

دهقانی در پایان تصریح کرد: بر اساس قانون، مجلس دست دولت را برای واردات خودرو باز گذاشته است و از نظر ما زمان‌بر بودن تصویب آیین‌نامه واردات قابل قبول نیست و باید سریع تر اقدام شود.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها