|
کدخبر: 314876

بازار خودرو / واردات خودرو

خبر خودرویی معاون وزیر صمت / آماده واردات انبوه مدل‌های برقی باشید

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران اظهار کرد: برای سال آینده، واردات در حال تبدیل شدن به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور و تولید مشترک در ایران و انتقال دانش و فناوری خواهد شد.

اقتصاد خبر خودرویی معاون وزیر صمت / آماده واردات انبوه مدل‌های برقی باشید

مهدی ضیغمی در حاشیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا، درباره استفاده از ظرفیت خودروسازان داخلی و به ویژه ایران خودرو برای همکاری‌های اوراسیا اظهارکرد که قراردادهای بسیار خوبی بین شرکت‌های ایرانی از جمله ایران خودرو و سایر قطعه‌سازان با کشورهای اوراسیا نظیر روسیه و بلاروس منعقد شده است.

وی افزود: ایران ظرفیت‌های مناسبی دارد و اتفاق خوبی که درحال‌حاضر با کشور چین در حوزه انتقال تکنولوژی و تولید مشترک رخ داده است، به توسعه روابط ما در حوزه خودرویی کمک می‌کند.

ضیغمی، با بیان این‌که تا پیش از این در حوزه صادرات خودرو اقداماتی صورت گرفته است، اظهار کرد: پلتفرم‌های جدید و محصولاتی که شرکت هایی مانند ایران خودرو ارائه کرده‌اند، بازار خوبی را در حوزه صادرات به ارمغان می‌آورد، گرچه نیاز است خودروسازان ما قدری در این زمینه فعال تر باشند.

وی با اشاره به این‌که در زمینه تولید مشترک خودروی برقی با طرف چینی توافقات خوبی صورت گرفته است، گفت: امسال و سال آینده برنامه واردات انبوه خودروی برقی به ویژه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی وجود دارد و در سال آینده حرکت به سمت تولید مشترک و انتقال فناوری تولید به کشور خواهد بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها