|
کدخبر: 314735

قیمت طلا رکورد زد / سکه تا کجا بالا می رود؟

فعالان اقتصادی معتقدند در شرایط کنونی حمایت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و درصورتی‌که این حمایت از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا پله دوم کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد. از سوی دیگر سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد که اگر به آن برسد در مرحله بعد برای فتح کانال ۳۰ میلیون تومان تلاش خواهد کرد.

اقتصاد قیمت طلا رکورد زد / سکه تا کجا بالا می رود؟

این هفته، بازار سکه امامی تحت تأثیر قیمت طلای جهانی قرار گرفته است و قیمت آن به شدت افزایش یافته است. معامله‌گران به دلیل رشد قاباین هفته، بازار سقیمت طلای جهانی تأثیر بسزایی بر بازار سکه امامی در هفته گذشته داشته است و معامله‌گران به دلیل افزایش قیمت انس طلا، با جسارت بیشتری به خرید سکه پرداختند. قیمت سکه دیروز به حدود ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با روز یکشنبه، ۱۰۰ هزار تومان بیشتر بود. همچنین، در معاملات پشت‌خطی یکشنبه‌شب نیز سکه با قیمت حدود ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.

با این حال در شب گذشته فنر قیمت طلاجهانی پرید و طلا یک رکورد تاریخی را ثبت کرد و به ۲۱۳۷ دلار  رسید، البته در زمان نوشتن این گزارش این فلز زردرنگ در حدود ۲۰۸۳ دلار نرخ‌گذاری شد.

چرا طلا جهش کرد؟

گزارش‌های اقتصادی ایالات متحده و اروپا هشدار رکود می‌دهد و همین مسئله موجب تضعیف شاخص دلار و کاهش بازدهی اوراق قرضه و تقویت طلا شده‌است. در  یک ماه گذشته شاخص دلار تضعیف شده است و از نزدیکی ۱۰۶ تا کانال ۱۰۳ کاهش یافته است، بازدهی اوراق ده ساله خزانه‌داری آمریکا نیز از نزدیکی ۴.۷ به نزدیکی ۴.۲ کاهش پیدا کرده‌است.

در همین شرایط انس طلا در یک ماه گذشته از محدوده ۱۹۰۰ دلار به بالا برگشته است. معامله‌گران تصور می‌کنند که فدرال رزرو در سال جاری دیگر دست به افزایش نرخ بهره نزند. آن‌ها شانس کاهش نرخ بهره از ماه مارس را ۶۰ درصد دانسته‌اند. همین مسائل باعث تقویت انس طلا شده به نحوی که انس در هفته قبل کنترل بازار ارز و طلا را در دست گرفت.

فعالان اقتصادی معتقدند در شرایط کنونی حمایت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و درصورتی‌که این حمایت از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا پله دوم کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد. از سوی دیگر سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر به آن برسد در مرحله بعد برای فتح کانال ۳۰ میلیون تومان تلاش خواهد کرد.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها