|
کدخبر: 314691 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

شرکت پست یا کبوتر نامه‌بر؟ / اعتصاب کارکنان جدی شد

حواشی اخیر پیرامون گلایه مندی مردم از عملکرد شرکت پست و شایعه اعتصاب کارکنان این شرکت، بهانه ای شد تا طی یک گزارش به بررسی این موضوع بپردازیم.

اقتصاد شرکت پست یا کبوتر نامه‌بر؟ / اعتصاب کارکنان جدی شد

اخیرا شاهد انتقادات و اعتراضات گسترده‌ای در فضای مجازی و همچنین بخش کامنت‌های پایگاه خبری گسترش نیوز در خصوص عملکرد شرکت پست طی هفته های گذشته بودیم.

بر اساس این نقدهای تند و تیز، بسته‌های پستی با تاخیر بسیار زیاد به دست اشخاص رسیده و این مورد با گلایه مندی شدید مردم همراه شده است. البته طبق آخرین گزارشات، بسته‌های پستی مردم به کلی در شرکت پست باقی مانده و خبری از ارسال مرسوله‌ها نشده است.

مردم برای جویا شدن از آخرین وضعیت ارسال بسته‌های خود به دفتر مرکزی پست رفته و از مسئولان امر پاسخ خواستند. افراد حاضر در  دفتر مرکزی در پاسخ به پرسش مراجعه کنندگان، اعتصاب ماموران شرکت پست را علت این اختلالات برشمردند. آن ها مدعی شدند که کارکنان شرکت پست به دلایل مختلف از انجام کار امتناع کرده و به این علت، مرسوله های مردم به دستشان نرسیده است.

تکذیب اعتصاب توسط روابط عمومی

گسترش نیوز برای جویا شدن از صحت این خبر، با دفتر روابط عمومی شرکت پست تماس تلفنی برقرار کرد اما مسئول ارتباط با رسانه شرکت پست، خبر اعتصاب کارکنان را از اساس تکذیب کرد. او در گفت و گو با خبرنگار گسترش نیوز مدعی شد که تا به این ساعت گزارشی مبنی بر اعتصاب ماموران به دست ما نرسیده است.

حواشی اخیر در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته و کاربران با استفاده از توییت های انتقادی و بعضا طنزآمیز، عملکرد شرکت پست را به باد انتقاد گرفتند. در ادامه نگاهی به چند توییت در این باره خواهیم داشت.

شرکت-پست4

شرکت-پست2

 

شرکت-پست1

 

شرکت-پست

شرکت پست ایران یا شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، یک سازمان دولتی در حوزه خدمات پستی در ایران است. این سازمان زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود و مسئولیت ارائه خدمات پستی در سطح کشور را برعهده دارد.

شرکت پست ایران خدمات گوناگونی را ارائه می‌دهد که شامل تحویل و ارسال مرسولات پستی، پست‌های سفارتی، پست‌های رسمی، پست‌های اداری و تجاری، خدمات بانک پستی، خدمات پست بین‌المللی، خدمات پست الکترونیکی و غیره می‌شود. همچنین، شرکت پست ایران از طریق شبکه گسترده ای از شعب و مراکز پستی در سراسر کشور فعالیت می‌کند.

با توجه به روند پیشرفت فناوری، شرکت پست ایران نیز خدمات الکترونیکی و آنلاین خود را توسعه داده است. این شرکت امکاناتی مانند رهگیری آنلاین مرسولات، دریافت گواهی کد پستی، محاسبه تعرفه‌های پستی، خدمات پست الکترونیکی و سایر خدمات آنلاین را برای مشتریان خود فراهم کرده است. این امکانات باعث سهولت و سرعت در ارسال و دریافت مرسولات پستی شده و به مشتریان این امکان را می‌دهد که به راحتی از خدمات پستی استفاده کنند.

شرکت-پست11

سیستم آنلاین پاسخگویی

همچنین، شرکت پست ایران با همکاری با سایر شرکت‌ها و ارگان‌های بین‌المللی نیز خدمات پست بین‌المللی را ارائه می‌دهد و امکان ارسال و دریافت مرسولات از سایر کشورها را فراهم می‌کند.

شرکت پست ایران با تلاش برای بهبود کیفیت خدمات و استفاده از فناوری‌های نوین، سعی در ارائه خدمات پستی موثر و بهبود نظام پستی در کشور را دارد.

سیستم آنلاین پاسخگویی اداره پست در دسترس قرار گرفته است. برخی اوقات به دلایل مختلف، مرسولات پستی در زمان مقرر به مقصد نمی‌رسند و این امر سؤالات زیادی را درباره مرسوله‌ها ایجاد می‌کند. به منظور تسریع در پاسخگویی به سؤالات مشتریان، اداره پست روشی سریع و آسان را جایگزین روش مراجعه حضوری کرده است.

روش پاسخگویی آنلاین اداره پست از طریق خدمات الکترونیکی امکان‌پذیر است. با استفاده از این خدمات، امکان پاسخگویی به سؤالات مرتبط با مرسولات، دریافت گواهی کد پستی، رهگیری مرسوله، محاسبه نرخ پستی و سایر سؤالات مربوط به اداره پست وجود دارد. این خدمات باعث آسانی برای استفاده کنندگان از خدمات پست شده و در تمامی ساعات شبانه‌روز در دسترس قرار می‌گیرند.

برای دسترسی به خدمات غیرحضوری این شرکت، افراد باید به وبسایت اداره پست به آدرس www.post.ir مراجعه کنند. از طریق این سایت، افراد می‌توانند از تمامی خدمات غیرحضوری شامل رهگیری مرسوله‌های پستی با کد مرسوله، دریافت گواهی کد پستی، مشاهده تعرفه‌های پستی به صورت آنلاین و غیره استفاده کنند.

  • Raheleh ارسالی در

    از ۲۷ آذر مرسوله من هنوز به دستم نرسیده(پست پیشتاز حداکثر سه روزه می رسد) وقتی پیگیری میکنی جواب نمی‌دهند بعد از کلی داد و بیداد میگند جمعه سیاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها