|
کدخبر: 314499

ارز دیجیتال| دلار| رمزارز| بیت کوین

بازار ارز دیجیتال در انتظاری بهاری زیبا / این ارز شگفتی ساز می شود

​روزگار سرمایه‌گذاران بازار کریپتو چندان مساعد نیست. در یک سال گذشته، آنها به طور مداوم با زیان روبه‌رو بوده و پولشان را از دست داده‌اند. مقررات سفت و سخت دولت‌های جهان نیز روند نزولی ارزهای دیجیتال را متوقف نکرده است.

در شرایط کنونی، دورنمای روشنی برای سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال قابل تصور نیست. بازار ارزهای رمزپایه بیشتر شاهد موج فروش است، که این امر به خسارت‌های بزرگی برای سرمایه‌گذاران منجر گردیده است. تحلیل‌های آماری نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران این بخش در ماه نوامبر و برای چهارمین ماه پیاپی، ضررهایی را تجربه کرده‌اند. در این ماه، زیانی بیش از ۱۷۵ میلیون دلار برای دارندگان سرمایه در حوزه کریپتوکارنسی‌ها ثبت شده است.

از ابتدای هفته گذشته، بازار کریپتوکارنسی عمدتاً روندی نزولی داشت. این اتفاق تحت تاثیر افت نسبی قیمت تعدادی از رمزارزها رخ داد. به عنوان مثال، در هفته گذشته بیت‌کوین به همراه بایننس، ریپل، سولانا و کاردانو با افت قیمت روبه‌رو شد. این در حالی است که بیت‌کوین تا ۳۸ هزار و ۵۰۰ دلار نیز بالا رفته بود.

از جمله دلایل افت قیمت در بازار کریپتوها می‌توان به نرخ‌های بهره بالا، رشد تورم، مشکلات اقتصاد کلان و سیاست‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اشاره کرد که می‌توانند اعتماد مردم به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرریسک‌تر را تحت تاثیر قرار دهند. اما شرایط آنچنان هم بد نیست و اخبار نسبتا مثبتی درباره بازار کریپتوها منتشر شده است.

بانک جی.پی. مورگان به تازگی اعلام کرده که توافق صرافی بایننس و دادگستری آمریکا خبر خوبی است، هم برای این صرافی و هم برای بازار کریپتوکارنسی. این اتفاق می‌تواند به جلب اعتماد سرمایه‌گذاران کمک کند. هر چند به سختی می‌توان آینده این بازار را پیش‌بینی کرد. با این حال، به گفته کارشناسان اگر مسیر حرکت رمزارزهای بزرگ و مهم را زیر نظر بگیرید، قادر خواهید بود که مسیر کل بازار را پیش‌بینی کنید. معمولا وقتی بازار در مسیر نزولی قرار می‌گیرد، برخی سرمایه‌گذاران اقدام به خرید در قیمت‌های پایین می‌کنند. همچنین به طور معمول، روندهای نزولی یا حتی سقوط قیمت‌ها در جایی متوقف می‌شوند. بر این اساس برای بیت‌کوین آینده خوبی پیش‌بینی می‌شود. بر اساس یکی از این پیش‌بینی‌ها، سال ۲۰۲۴ سال جهش بیت‌کوین خواهد بود و در میانه این سال، زمستان کریپتوها به پایان خواهد رسید.

 

منبع: صدای بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها