|
کدخبر: 314026

مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

قیمت خانه ۱۰۰ متری در منطقه یک تهران + جدول

قیمت خانه ۱۰۰ متری در منطقه یک تهران به‌عنوان گران‌ترین محدوده بازار مسکن پایتخت به‌طور متوسط ۱۳.۵ میلیارد است. همین خانه در منطقه چهار به‌شکل میانگین ۸.۱ میلیون معامله می‌شود

اقتصاد قیمت خانه ۱۰۰ متری در منطقه یک تهران + جدول

قیمت مسکن براساس جدید‌ترین آمار‌های رسمی در منطقه یک و چهار تهران متری ۵۴ میلیون تومان اختلاف دارد.

متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران که محله‌های گرانقیمتی مثل نیاوران را در خودش جای داده به حدود متری ۱۳۵ میلیون رسیده، اما این عدد در منطقه چهار که شمال شرق پایتخت واقع شده، نزدیک متری ۸۱ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

اعداد و ارقامی که به‌نقل از وزارت راه‌وشهر‌سازی برمبنای معاملات رسمی به‌دست آمده، یکجور میانگین قیمت در مناطق یک و چهار است و به‌زبان ساده مشخص می‌کند در ماهی که پشت‌سر گذاشتیم، خرید خانه ۱۰۰ متری در منطقه یک حول‌وحوش ۱۳.۵ میلیارد هزینه داشته است. همین خانه در منطقه چهار تهران کمی بیش از هشت میلیارد معامله شده است.

مسکن در نیاوران

متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران ظرف آبان امسال به متری ۱۳۴ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان رسیده است. درمقایسه با مهرماه امسال که ارزش خانه‌های منطقه یک حدود متری ۱۴۹ میلیون تومان تخمین زده می‌شد، قیمت مسکن در منطقه یک ۹.۴ درصد ریزش داشته و این بیشترین افت قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران محسوب می‌شود.

قیمت مسکن در منطقه یک قاعدتا محله به محله تفاوت دارد و رقمی که به‌نقل از وزارت راه‌وشهرسازی اعلام شده، یکجور برآیند از محله‌های مختلف این بخش از شهر است. با این حال همان عدد متری ۱۳۴ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان، مشخص می‌کند خانه ۱۰۰ متری در شمال تهران حول‌وحوش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و برای یک خانه ۵۰ متری و نقلی باید به‌طور میانگین نزدیک شش میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان کنار گذاشت.

آپارتمان ۴۶ متری در محدوده نیاوران دقیقا با قیمت ۶.۵ میلیارد برای فروش گذاشته شده است. رقم پیشنهادی فروشنده بابت هر متر کمی بیش ۱۴۱ میلیون تومان است و این عدد فقط چهار درصد بیشتر از میانگین قیمت مسکن در منطقه یک است. ۱۲ سال از عمر بنا واحد می‌گذرد و نداشتن پارکینگ و انباری هم احتمالا در شیوه قیمت‌گذاری آن تاثیر داشته است.

آپارتمان نوساز دیگری در محدوده نیاوران با متراژ ۱۱۱ معادل ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. ارزش هر متر این خانه کمی بیش از ۱۵۷ میلیون محاسبه شده که این یکی ۱۵ درصد بیشتر از میانگین قیمت خانه‌های منطقه یک آگهی شده است. علاوه بر نوساز بودن، داشتن امکانات دیگری مثل آسانسور، پارکینگ و انباری باعث شده تا فروشنده رقم پیشنهادی خودش را بالاتر از میانگین قیمت خانه‌های منطقه یک تعیین کند.

قیمت مسکن در تهرانپارس

قیمت مسکن در منطقه چهار که تهرانپارس یکی از محله‌های آن است، به‌متری ۸۰ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسیده است. به‌این ترتیب خرید خانه ۱۰۰ متری در این بخش از پایتخت به‌طور متوسط هشت میلیارد و ۹۴ میلیون تومان خرج برمی‌دارد و ارزش خانه ۵۰ متری چهار میلیارد و ۴۷ میلیون محاسبه می‌شود.

قیمت مسکن در منطقه چهار ظرف آبان امسال ۶.۲ درصد نسبت به مهرماه پایین آمده و از این حیث منطقه چهار بعد از مناطق یک، ۱۲ و ۲۰، رکورددار کاهش قیمت در تهران است.

قیمت مسکن در منطقه چهار درحالی کمی بیش از متری ۸۰ میلیون اعلام شده که این عدد مهرماه امسال ۸۶ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان به‌ثبت رسیده بود. با همه این حرف‌ها، ارقامی که تا اینجا بررسی کردیم یکجور میانگین قیمت در منطقه چهار است، اما در همین بازه قیمت می‌توانیم سراغ گزینه‌های زیادی برویم.

قیمت خانه ۹۷ متری در محدوده تهرانپارس شرقی هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام شده و فروشنده منتظر خریداری است که بتواند بابت هر متر ۷۶ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان بپردازد. واحد مورد نظر ۱۰ سال پیش ساخته شده و با امکاناتی مثل انباری، آسانسور و پارکینگ فروخته می‌شود. واحد ۹۶ متری دیگری در همان محدوده ۷.۵ میلیارد فروخته می‌شود و ارزش این یکی متری ۷۸ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان است. یعنی تقریبا معادل میانگین قیمت مسکن در منطقه چهار تهران.

آپارتمان نوساز ۱۰۰ متری دیگری در تهارنپارس با قیمت هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون فروخته می‌شود. یعنی متری ۸۹ میلیون تومان که ۱۱ درصد بالاتر از قیمت مسکن در این منطقه است. واحدی که درباره آن صحبت می‌کنیم، نوساز است و به آسانسور، انباری و پارکینگ مجهز شده است.

جدید‌ترین فایل‌های مسکونی در نیاوران و تهرانپارس

محدوده

متراژ

عمربنا

توضیح

قیمت کل

ارزش هر متر

نیاوران

46 متر

12 سال

بدون پارکینگ و انباری

6.5 میلیارد

141.304 میلیون تومان

تهرانپارس

97 متر

10 سال

فول‌امکانات

7.4 میلیارد

76.288 میلیون تومان

نیاوران

111

نوساز

فول‌امکانات

17.5 میلیارد

157.657 میلیون تومان

تهرانپارس

100 متر

نوساز

فول‌امکانات

8.9 میلیارد

89 میلیون تومان

نیاوران

100 متر

چهار سال

فول‌امکانات

16.5 میلیارد

165 میلیون تومان

تهرانپارس

100 متر

نوساز

فول‌امکانات

12.3 میلیارد

123 میلیون تومان

منبع: فرارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها