|
کدخبر: 313982

مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

آخرین قیمت‌ مسکن در تهران / کدام منطقه رشد بیشتری را تجربه کرد؟

بررسی میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در هر یک از مناطق ۲۲گانه شهر تهران حاکی از این است که بیشترین تورم ماهانه مسکن در مناطق ۲۱، ۶،۱۱ و ۱۸ رخ داده است. در مقابل آمارها نشان می‌دهد قیمت خانه در مناطق ۱، ۴ و ۱۲ با بیشترین کاهش در مقایسه با سایر مناطق مواجه بوده‌اند.

اقتصاد آخرین قیمت‌ مسکن در تهران / کدام منطقه رشد بیشتری را تجربه کرد؟

آمار مربوط به میانگین قیمت‌ هر متر مربع مسکن در ۲۶ روز از آبان ۱۴۰۱ در مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران منتشر شده است.

بر این اساس بیشترین قیمت ثبت شده مربوط به منطقه ۱ شهر تهران با قیمت متری ۱۳۴ میلیون تومان به ثبت رسیده است. همچنین مناطق ۳ با قیمت ۱۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و منطقه ۲ با متری ۱۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد در ارزان‌ترین مناطق تهران در آبان ۱۴۰۲ یعنی منطقه ۱۸ و ۱۹، خانه‌ها به طور میانگین متری ۳۷ تا ۳۸ میلیون تومان معامله شده‌اند. البته طبیعی است که با توجه به سن بنا، محله و دیگر ویژگی‌های خانه‌ها، بازه قیمت‌ها می‌تواند متفاوت از میانگین قیمت منطقه باشد.

کدام مناطق بیشترین رشد قیمت را در ۲۶ روز اخیر تجربه کرده‌اند؟

به طور کلی متوسط سطح قیمت مسکن در آبان ۱۴۰۲ نسبت به مهر ماه حدود ۱.۴ درصد کاهش داشته است. با این وجود برخی از مناطق نیز با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند. آمارها نشان می‌دهد متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در منطقه ۲۱ با بیشترین تورم در مقایسه با سایر مناطق روبه‌رو شده است. به همین ترتیب با تورم ماهانه ۱۲ درصد، قیمت هر متر مربع مسکن در این منطقه از ۵۱.۴ میلیون به ۵۷.۸ میلیون رسید. شایان ذکر است آمار مورد استفاده در گزارش صرفا مربوط به ۲۶ روز از آبان است و هنوز آمار مربوط به کل ماه ارائه نشده است.

همچنین حدودا ۹ درصد تورم در میانگین قیمت‌ مسکن مناطق ۱۸، ۱۱ و ۶ رقم خورده و قیمت هر متر مربع مسکن در آن‌ها به ترتیب در منطقه ۱۸ به ۳۷ میلیون و ۸۰۰، در منطقه ۱۱ به ۵۷ میلیون و ۶۰۰ و در منطقه ۶ به ۱۰۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

در مقابل مشاهده می‌شود بیشترین کاهش قیمت‌ مسکن در مناطق ۱ با ۹.۵ درصد افت، منطقه ۴ با ۹.۳ درصد کاهش و منطقه ۱۲ با ۷.۶ درصد تورم منفی ثبت شده است.

افزایش بیش از ۷۰ درصدی قیمت خانه‌های این مناطق نسبت به آبان ۱۴۰۱

بر اساس آمار منتشر شده از خبرگزاری بانک مرکزی در آبان ۱۴۰۲، در یک سال گذشته قیمت خانه‌های منطقه ۱۱ حدود ۹۱ درصد بیشتر شده است. همچنین مناطق ۱۴ و ۱۷ نیز حدود ۷۹ درصد و منطقه ۲ با ۷۸ درصد افزایش در سطوح قیمت‌های خود مواجه بوده‌اند.

منبع: سایت طلا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها