|
کدخبر: 313795

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین/کوین بیس

استعفای مدیرعامل بزرگترین صرافی جهان / آینده بازار ارزهای دیجیتال چه می‌شود؟

چانگ‌پنگ ژائو، بنیانگذار بایننس، پس از اعتراف به اتهامات وارده توسط قانونگذاران ایالات متحده، از سمت مدیرعاملی این صرافی کناره‌گیری کرده است. واکنش صنعت کریپتو به این موضوع بسیار متفاوت بوده و برخی استدلال می‌کنند که این خبر در واقع برای ارزهای دیجیتال خوب است.

اقتصاد استعفای  مدیرعامل بزرگترین صرافی جهان / آینده بازار ارزهای دیجیتال چه می‌شود؟

برای مثال، پل گروال، مدیر ارشد حقوقی صرافی کوین ‌بیس، جریمه بایننس را فرصتی برای تکرار درخواست برای مقررات پیشگیرانه و قوانین شفاف برای ارزهای دیجیتال می‌داند. گروال در واکنش به تحولات بایننس نوشت:

    کریپتو جایی نمی‌رود. اما برای ایجاد یک اقتصاد رمزارزی پررونق در ایالات متحده، ما نیاز به مقررات روشن و معقول داریم. وجود قانون برای محافظت از مصرف‌کنندگان و تقویت بازار در آمریکا ضروری است.

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس نیز نظری مشابه داشت و تکرار کرد که این صرافی همچنان در ایالات متحده باقی خواهد ماند: اکنون فرصتی برای شروع یک فصل جدید برای این صنعت داریم. امیدوارم که اخبار امروز به عنوان یک کاتالیزور برای دستیابی به وضوح نظارتی عمل کند.

رایان سلکیس، بنیانگذار و مدیرعامل مساری نیز در مورد اخبار بایننس گفت: ریسک‌زدایی از بایننس یکی از بزرگ‌ترین کاتالیزورهایی است که می‌توانیم برای کریپتو داشته باشیم. کریپتو یک صنعت «واقعی» پس از تسویه حساب ۴ میلیارد دلاری خواهد بود.

سلکیس در ادامه این نظریه را مطرح کرد که بازار کریپتو می‌توانند شتاب بگیرد و می‌توانیم شاهد تایید ETFها و تصویب مقررات کریپتو در سال آینده باشیم.

یک روز قبل از انتشار این اخبار، مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال هم استدلال کرده بود که توافق بایننس با تنظیم‌کننده‌ها «یک نشانه بسیار صعودی خواهد بود.» نووگراتز در این باره گفت: من شخصاً به توافق و پیشرفت صنعت امیدوار هستم.

البته همه فعالان صنعت کریپتو نسبت به این موضوع خوش‌بین نیستند. برای مثال، کریس باک، کارمند توییتر/X ادعا کرد که بایننس تنها یکی از بسیاری از شرکت‌های رمزارزی است «که توسط کلاهبرداران اداره می‌شود» و به تعدادی از شرکت‌های سقوط‌کرده مانند FTX، بلاک‌فای، ترا، وویجر و غیره، اشاره کرد.

جان دیتون، وکیل حوزه کریپتو نیز معتقد است که ژائو در واقع هیچ چاره دیگری جز اعتراف به گناه نداشته است.

واکنش قیمت رمزارزها به این خبر چه بود؟

اخبار مربوط به جریمه بایننس و کناره‌گیری بنیانگذار و مدیرعامل سابق آن، موجی از شوک را در صنعت کریپتو ایجاد کرد که منجر به کاهش قیمت تقریباً همه دارایی‌های رمزارزی شد. این نوسانات بیشتر به سرمایه‌گذاران دارای معاملات اهرمی آسیب رسانده، به طوری که ارزش کل موقعیت‌های معاملاتی لیکوییدشده در بازه روزانه، به بیش از ۲۳۰ میلیون دلار رسیده است.

هنوز مشخص نیست که توکن BNB بایننس در بلندمدت چگونه به این خبر واکنش نشان خواهد داد. به نبال انتشار این خبر، بایننس کوین از اوج محلی ۲۷۵ دلاری خود به پایین‌ترین سطح ۲۰ روزه در ۲۲۲ دلاری سقوط کرد و در کمتر از یک روز، حدود ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. اگرچه در زمان نگارش این خبر، بایننس کوین کمی از ضررهای خود را جبران کرده و در محدوده قیمتی ۲۳۵ دلار معامله می‌شود، اما همچنان نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، نزدیک به ۱۰ درصد افت دارد.

بقیه بازار کریپتو نیز به رنگ قرمز در آمده، به طوری که قیمت بیت ‌کوین از ۳۷،۵۰۰ دلار به ۳۶،۵۰۰ دلار کاهش یافته و اتریوم نیز سطح مهم ۲ هزار دلاری خود را از دست داده است.

به این ترتیب، ارزش کل بازار کریپتو نیز با یک افت ۲٫۱۴ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، اکنون به ۱٫۳۹ تریلیون دلار کاهش یافته است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها