|
کدخبر: 248839

​ماجرای عجیب خروج یک میلیارد دلار بیت کوین از صرافی معروف

بیت کوین ممکن است بار دیگر مورد استقبال خریداران بزرگ قرار گرفته باشد؛ زیرا داده‌ها حاکی از آن است که حجم زیادی بیت کوین در حال خارج‌شدن از صرافی بزرگ کوین‌بیس (Coinbase) است. این بدان معناست که در صورت تأیید، فردی با رسیدن به یک میلیارد دلار بیت کوین تعهد بزرگی به این ارز دیجیتال نشان خواهد داد.

به گزارش کوین تلگراف امروز منابع نظارتی متعددی از جمله ویل آلرت (Whale Alert) و کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان دادند که یک کیف پول ناشناخته تقریباً ۳۰,۰۰۰ بیت کوین از این پلتفرم مستقر در ایالات متحده دریافت کرده است.

این خرید توافقی بالقوه (potential buy-in) در قالب سه تراکنش مجزا در کوین‌بیس پرو، بازوی سرمایه‌گذاری حرفه‌ای کوین بیس انجام شده است. با توجه به اعلام ویل آلرت، این سه تراکنش به‌ترتیب برابر با ۹,۸۴۳ بیت کوین، ۹,۹۰۱ بیت کوین و ۹,۸۶۷ بیت کوین است و در مجموع نیز ارزشی بالغ‌بر ۲۹,۶۲۰ بیت کوین دارند.

بدون اثرگذاری بر قیمت‌ها، تأیید این سفارش‌ها به‌عنوان یک خرید واقعی و نه یک تراکنش داخلی، به‌منزله آن است‌ که یک عضو کوین‌بیس پرو بیش از ۱.۱ میلیارد دلار بیت کوین با قیمت فعلی حدود ۳۹,۰۰۰ دلاری به دست آورده است.

داده‌های کوین‌بیس پرو حاکی از آن است که بلاک‌های بیت کوین این تراکنش‌ها، در طول شب، پی‌درپی و به‌سرعت تأیید شدند.

به‌طور کلی، ذخایر ارزی صرافی‌ها در دو ماه اخیر به کاهش خود ادامه داده و بار دیگر به پایین‌ترین حد چندساله خود رسیده است.

کریپتوکوانت مجموع ذخایر بیت کوین ۲۱ صرافی تا امروز را ۲.۳۵۷ میلیون بیت کوین برآورد کرده است.

مقیاس گلس‌نود (Glassnode) که یک شرکت تحلیل درون زنجیره‌ای است، حاکی از آن است که روند انباشت بیت کوین (Accumulation Trend) در حالت تعادل قرار گرفته؛ اما بازار هنوز در وضعیت بلاتکلیفی بوده و به انباشت بیت کوین گرایش پیدا نکرده است.

بیت کوین هنوز برای عموم مردم غیرجذاب است

اگر کاربران دائمی صرافی‌ها را کنار بگذاریم و بخواهیم علاقه عموم مردم را بسنجیم، درمی‌یابیم که عموم خریداران فعلی بیت کوین سرمایه‌گذاران انبوه و مبتدی نیستند.

نتایج گوگل ترندز (Google Trends) حاکی از آن است که درخواست‌های جستجو برای بیت کوین کم‌تر شده است و به‌سختی به تعدادی می‌رسد که در نیمه پایانی سال میلادی ۲۰۲۱ شاهدش بودیم.

سقوط قیمت بیت کوین به زیر سطح ۳۰,۰۰۰ دلار در ماه مه گذشته (اردیبهشت ماه) بود که توانست تا حدی توجه عموم مردم را جلب کند و علی‌رغم رویدادهای ژئوپلیتیک گوناگون این روند تاکنون دست‌خوش تغییر نشده است.

بیشترین جستجوها به‌طور نسبی در یک‌سال گذشته از مبدأ السالوادور بوده است. سال گذشته این کشور بیت کوین را به‌عنوان ارز رایج قانونی خود پذیرفت.

 

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر