|
کدخبر: 313419

تیگو ۸ هیبرید / خودروی فونیکس

قیمت نجومی خودروی تیگو ۸ هیبرید در بازار / همه چیز درباره محصول لوکس فونیکس

تحویل خودروی تیگو۸ هیبرید به مشتریانی که قبلاً این محصول را خریداری کرده‌اند، امروز از صبح آغاز شده است. قیمت این خودرو در بازار مشخص شده است.

اقتصاد قیمت نجومی خودروی تیگو ۸ هیبرید در بازار / همه چیز درباره محصول لوکس فونیکس

ثبت نام این خودرو ابتدای همین ماه با نرخ قطعی ۲.۷۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان در رنگهای سفید، مشکی و خاکستری با تحویل ۳۰ روز انجام شد و هم اکنون در بازار بین ۳.۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان قیمتگذاری می‌شود.

مشخصات فنی تیگو ۸ هیبرید

نسخه عادی تیگو ۸ پرو با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر در ایران عرضه شده است اما تیگو ۸ پرو هیبریدی با ترکیبی از موتور ۱.۵ لیتری و پیشرانه الکتریکی به‌دست مصرف‌کننده خواهد رسید. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر نصب شده روی تیگو ۸ پرو هیبریدی، همان موتوری است که اکنون روی تیگو ۷ پرو و برخی دیگر از خودروهای فونیکس و ام وی ام نصب شده است. البته این پیشرانه به صورت مستقیم قدرت خود را به چرخ‌ها ارسال نمی‌کند، بلکه وظیفه آن شارژ باتری خودرو است که ۱۹.۲۷ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. وظیفه به حرکت در آوردن تیگو ۸ پرو هیبریدی برعهده دو موتور برقی قرار دارد که روی محورهای جلو و عقب نصب شده‌اند.

مجموع قدرت تیگو ۸ پرو هیبریدی به ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن‌متر گشتاور بالغ می‌شود. مطابق اطلاعات رسمی اعلام شده از تیگو ۸ پرو هیبریدی، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو براساس چرخه NEDC‌ حدود یک لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. شتاب صفر تا صد این شاسی‌بلند هیبریدی نیز ۴.۹ ثانیه اعلام شده است. همچنین برد خودرو در حالت تمام الکتریکی حدود صد کیلومتر خواهد بود. چری اعلام کرده است که تیگو ۸ پرو هیبریدی با ۱۱ حالت رانندگی مختلف ارائه خواهد شد.

امکانات رفاهی تیگو ۸ پرو هیبریدی

تیگو ۸ هیبریدی از نظر امکانات و تجهیزات نیز در شرایطی همانند نسخه عادی قرار خواهد داشت. بنابراین برخی از این تجهیزات را می‌توان در کابین تیگو ۸ هیبریدی یافت: کروز کنترل هوشمند، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، دستیار حرکت در ترافیک، نگهدارنده بین خطوط، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری، سنسور نور، سنسور باران، چراغ چرخشی، اتوهلد، فرمان برقی، تریم چرمی کابین، صندلی‌های تنظیم شونده برقی با تهویه، دوربین عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی سونی، دستیار تشخیص صدا، شش کیسه هوا، کول باکس، شارژر بی‌سیم و سانروف پانورامیک.

رقبا

تیگو ۸ پرو هیبریدی خودرویی بی‌رقیب خواهد بود چرا که هیچکدام از دیگر شرکت‌های خودروسازی تاکنون یک شاسی‌بلند اندازه متوسط پلاگین هیبریدی را برای عرضه به بازار معرفی نکرده‌اند. از سوی دیگر در صورت آزادسازی واردات، قوانین محدودکننده اجازه ورود مجدد خودروهایی همچون میتسوبیشی اوتلندر PHEV به بازار ایران را نمی‌دهد. بنابراین مدیران خودرو با عرضه تیگو ۸ پرو هیبریدی به بازار، تا مدت‌ها می‌تواند یکه تاز بازار شاسی‌بلندهای هیبریدی ایران باشد.

منبع: ایران جیب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها