|
کدخبر: 313355

جاهای دیدنی شمال که هنوز کسی از آن خبر ندارد

با فرارسیدن فصل تابستان یا تعطیلات نوروزی در هر خانه‌ای یا جمع دوستانه‌ای اولین موضوعی که مطرح می‌شود این است؛ بریم شمال؟ به همین دلیل همه ایرانیان حتی برای یک بار هم که شده به شهرهای شمالی ایران سفر کردند.

اقتصاد جاهای دیدنی شمال که هنوز کسی از آن خبر ندارد

با فرارسیدن فصل تابستان یا تعطیلات نوروزی در هر خانه‌ای یا جمع دوستانه‌ای اولین موضوعی که مطرح می‌شود این است؛ بریم شمال؟ به همین دلیل همه ایرانیان حتی برای یک بار هم که شده به شهرهای شمالی ایران سفر کردند.

با گذشت زمان و چند بار رفتن به این شهرها، بیش‌تر افراد شهر دیگری را به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کنند؛ زیرا تمام جاهای دیدنی شمال را دیدند. ولی خبر خوب اینجاست که هنوز خیلی از مناطق شمال ایران توسط مردم کشف نشدند و ناشناخته‌های زیادی در این منطقه وجود دارند. در این مطلب همراه ما باشید تا جاهای دیدنی شمال را که چندان شناخته شده نیستند، معرفی کنیم.

قله درفک و غار دربند رشی در گیلان

در استان گیلان، روستایی به نام درفک در فاصله 60 کیلومتری از رودبار وجود دارد. کوهی با ارتفاع 2600 متر و شیب‌های فراوان که درفک نامیده می‌شود و مکان خوبی برای آفرود سواران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی است. برای اقامت در حوالی این قله می‌توانید در یکی از مناطق رودبار یا سیاهکل، ویلا یا یک اتاق از اقامتگاه‌های بومگردی را اجاره کنید.

آیا می‌خواهید گشت‌وگذار در دل طبیعت استان گیلان را ادامه دهید؟ آیا به کشف مناطق ناشناخته دیگر در این استان علاقه‌مند هستید؟ پس به سمت غار دربند رشی در قسمت جنوبی قله درفک و روستای سیادشت راه بیفتید. با گذر از روستای سی دشت و دفراز به روستای رشی می‌رسید. از این روستا تا غار دربند رشی باید مسیری را پیاده طی کنید. این غار در روز چشم‌انداز زیبایی دارد و در شب کمی ترسناک به نظر می‌رسد. برای اینکه روزهای دیگر را هم در همین منطقه وقت بگذرانید، باید در تنکابن اقامت داشته باشید.

توسکستان1

آبشار میلاش در گیلان

میلاش، نام آبشاری در دل جنگل‌های اشکورات گیلان است. برای رسیدن به آبشار میلاش باید از رحیم آباد رودسر و جاده زیاز بگذرید تا در نهایت وارد روستای میلاش شوید. سپس با خودرو به اندازه 30 دقیقه رانندگی کنید تا به آبشار میلاش برسید. شاید کم‌تر کسی نام آبشار میلاش را شنیده و به اندازه قلعه رودخان در گیلان معروف نیست. اما زمانی که به این آبشار رفتید، از هوای خنک آن لذت ببرید و با شنا کردن، خنکی آب را در تن خود احساس کنید. این منطقه بکر و ناشناخته یکی از بهترین مکان‌ها برای شب مانی است. حتی می‌توانید ویلاهای اطراف آن را اجاره کنید.

باداب سورت در مازندران

بیش‌تر مسافران برای بازدید از جاهای دیدنی شمال در استان مازندران به فکر برنامه‌ریزی برای سفر به رامسر هستند. رامسر بهشت گمشده‌ای در استان مازندران است؛ ولی هنوز جاهای دیدنی ناشناخته زیادی در این استان وجود دارند. یکی از این جاهای دیدنی، باداب‌سورت است.

برای رسیدن به این چشمه باید در مسیر ساری به دامغان به سه راه تلمادره برسید. از آنجا به جاده روستای اروست بروید. پیش از رسیدن به این روستا، جاده‌ای فرعی با نام باداب سورت شما را به این جاذبه دیدنی مازندران می‌رساند. اینجا یکی از منطقه‌هایی است که مشابه آن را پیدا نمی‌کنید. در این چشمه مقدار کمی آب ولی غنی از آهن جریان دارد، به همین دلیل پلکان‌هایی زرد و قرمز رنگ در مسیر جریان به وجود آمده‌اند.

مازیچال در مازندران

در فاصله 17 کیلومتری از مازندران، منطقه جنگلی بکر و ناشناخته‌ای به نام مازیچال وجود دارد. از زمان پیش از حرکت یادتان باشد که تمام آنچه را که نیاز دارید، با خودتان بردارید؛ زیرا خبری از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها نیست. اما می‌توانید هنگام برگشت مقداری لبنیات تازه از عشایر محلی این منطقه بخرید.

توسکستان2

در هر فصلی به مازیچال نروید و بهترین فصل سفر به این منطقه، اواخر فصل بهار و ماه‌های تابستان است. در سایر فصل‌ها حتما بررسی کنید که آیا می‌توانید بروید یا خیر. قطعا شب مانی در دل جنگل‌ها و تماشای اقیانوس ابرها هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، بسیار تماشایی است. البته اینجا ویلایی برای اجاره ندارد. پس وسایل لازم برای کمپینگ را با خودتان بردارید.

منطقه حفاظت شده جهان نما در گلستان

در قسمت جنوب شرقی کردکوی، منطقه حفاظت شده‌ای به نام جهان نما وجود دارد. ارتفاع دهکده جهان نما باعث شده آن را به بام گلستان هم بشناسند. در بخشی از این منطقه، تعداد زیادی کلبه قرار گرفته و مردم در آن زندگی می‌کنند. اما به طور کلی الگوی زندگی شهری در جهان نما دیده نمی‌شود، یعنی طبیعتی بکر دارد. با حرکت از کردکوی به سمت روستای رادکان به این منطقه حفاظت شده می‌رسید. در بعضی نقاط جهان نما، ویلاهایی برای اجاره وجود دارند.

توسکستان در گلستان

یکی از خلوت‌ترین، بکرترین و ناشناخته‌ترین جاهای دیدنی شمال، توسکستان در استان گلستان است. منطقه‌ای که در فصل پاییز کمی شلوغ‌تر می‌شود؛ زیرا درختان آن به رنگ‌های قرمز و زرد هستند. بنابراین یکی از بهترین منطقه‌ها برای ثبت عکس‌هایی زیبا به حساب می‌آید. توسکستان با گرگان، 22 کیلومتر فاصله دارد و از این منطقه، جاده‌ای هم به شاهرود می‌رسد.

در این مطلب برخی از جاهای دیدنی شمال را که چندان شناخته شده نیستند و مناطق بکری به حساب می‌آیند، معرفی کردیم. آیا می‌خواهید یک سفر به‌یادماندنی به این مناطق داشته باشید؟ پس برای خرید بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار و رزرو هتل در این شهرها به سایت علی بابا مراجعه کنید. حتی می‌توانید با ثبت شماره همراه خود از تخفیفات و پیشنهادهای شگفت انگیز علی بابا باخبر شوید.

منبع: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها