|
کدخبر: 312272

قیمت گذاری دستوری / تولید داخلی / کشاورزی

نقش پر رنگ قیمت گذاری دستوری بر کیفیت تولید

عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: قیمت‌گذاری دستوری بر کیفیت تولیدات و خدمات اثر گذار خواهد بود.

حسن فروزانفرد، عضو هیات‌مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران، تاکید کرده است که اقتصاد دستوری توانایی تداوم توسعه در حوزه کیفیت را ندارد. او معتقد است که زمانی که از قیمت‌گذاری دستوری دوری می‌کنیم و رقابت در بازار آزاد فراهم می‌شود، کیفیت نیز بهبود می‌یابد. اما هرگاه به سمت اقتصاد دستوری حرکت کنیم، اولین قربانی این روند، کیفیت خواهد بود. این بیانیه نشان می‌دهد که حسن فروزانفرد باور دارد کیفیت محصولات و خدمات به طور مستقیم با رقابت و آزادی در بازار مرتبط است و در حالی که اقتصاد دستوری و مداخله دولتی این آزادی را محدود می‌کنند، کیفیت نیز به مخاطره افتاده و کاهش می‌یابد.

فروزانفرد گفت: عناصر کیفی در سازماندهی ها در حال ضعیف شدن هستند و شکل اداره اقتصاد به گونه ای است که این ها را از دایره تصمیم گیری کنار بگذارد. 

عضو هیات مدیره انجمن ملی کیفیت ایران گفت: ادامه قیمت گذاری دستوری و تصمیم گیری ها درخصوص میزان واردات و صادرات تاثیر خود را بر کیفیت خواهد گذاشت.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: یک کشاورزی بدون شناسنامه داریم که همین امر کنترل کیفیت ها را در این حوزه دشوار می کند. شناسنامه دار نبودن و نبود برند، کشاورز را به سمت بهبود کیفیت سوق نمی دهد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها