|
کدخبر: 312269

قیمت برنج / برنج ایرانی / صادرات برنج

وضعیت بازار برنج ایرانی در داخل کشور / صادرات به کجا رسید؟

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران با اشاره به خرید مازاد کشاورزان داخلی و رفع نگرانی فعالان این بخش اظهار داشت: بستر مناسبی برای صادرات برنج با کیفیت ایرانی و رقابت با سایر تولیدکنندگان شاخص برنج آسیا و جهان فراهم شده است.

اقتصاد وضعیت بازار برنج ایرانی در داخل کشور / صادرات به کجا رسید؟

مجتبی شیرقاضی، دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران، اظهار داشته است که در حال حاضر که واردات برنج ممنوع شده است، به دلیل نیاز کشور، انجمن واردکنندگان برنج تصمیم گرفته‌اند به خرید محصولات داخلی متمایل شده و این اقدام هدفمند به‌منظور حمایت از تولید و تلاش کشاورزان ایرانی صورت می‌گیرد. این انجمن با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان، فعالیت خرید برنج داخلی را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این امر منجر به بهبود بازار شده است، افزود: ورود انجمن برنج سایر فعالان این حوزه را نیز ترغیب کرده و فروش برنج داخلی در هفته‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و تا حدودی نگرانی کشاورزان و شالی‌کاران کشور رفع شده است.

وی ادامه داد: همچنین بازار برنج هم با افزایش و رواج خرید از کشاورزان و توزیع برنج داخلی شرایط بهتری پیدا خواهد کرد. بدون شک وزارت جهاد کشاورزی هم به این مسئله توجه جدی دارد و تعامل دوسویه انجمن و وزارتخانه وضعیت بازار برنج تولید داخل و وارداتی را بهبود می‌بخشد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: خرید برنج داخلی در این مقطع تنها هدف و رویکرد انجمن در تعامل با کشاورزان و فعالان این حوزه به شمار نمی‌رود. انجمن واردکنندگان با بهره‌گیری از توان و ارتباطات بین‌المللی موجود، آمادگی خود را به منظور تبادل اطلاعات با تولیدکنندگان و شرکت‌های خارجی در حوزه الگوی کاشت، ارتقای بهره‌وری زمین‌های کشاورزی و نظارت‌های مرتبط با حوزه ارزیابی سلامت برنج اعلام کرده است.

وی اظهار داشت: ارتباطات برون مرزی اعضای انجمن می‌تواند بسترهای مناسب به برای صادرات برنج با کیفیت ایرانی و رقابت با سایر تولیدکنندگان شاخص برنج آسیا و جهان را فراهم کند تا در کنار واردات، بستر مناسب در زمینه ارزآوری برای این محصول پرمصرف نیز ایجاد شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها