|
کدخبر: 311979

بورس / بازار سرمایه / وضعیت بورس

صعود پر قدرت بورس / کدام نماد صدرنشین شد؟

بورس در معاملات ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ با رشد ۲۰۲۶۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۹۸۱ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد صعود پر قدرت بورس / کدام نماد صدرنشین شد؟

بورس امروز شاهد صعودی شدن پرقدرت فولاد مبارکه در بین نمادهای تاثیر گذار بورسی بود و شاخص کل بورس در پایان معاملات با رشد بسیار خوبی پرونده بازار امروز را بست.

معاملات روز شنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد متعادل شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، فملی، شپنا، شستا، وبملت، اخابر و کگل تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۳ آبان ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۱۲۷۵۳ واحدی به ۶۷۳ هزار و ۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۲۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۹,۴۳۰,۶۴۷.۵۳۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۸,۶۳۸.۲۰۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۳۲۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، آریا، خاور، شگویا، انتخاب، صبا و خدیزل هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۳ آبان ۱۴۰۲

رئیس سازمان بورس: درحال حاضر تشکیل سرمایه مهم‌ترین چالش اقتصاد بوده و حضور سازمان بورس و ارکان‌های زیرمجموعه در استان‌ها نقطه‌ای برای آشنایی فعالان اقتصادی با بازار سرمایه و ابزارهای آن است.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت: پرداخت سود سهام عدالت منوط به برگزاری کامل مجامع شرکت‌هایی است که بخشی از سهام آنها در قالب سهام عدالت واگذار شده است.

سخنگوی دولت: به منظور رفع ناترازی در تولید صنعت گاز و حمایت موثر از جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه دولت مشوق‌هایی را تصویب کرد که سرمایه‌گذاری در حوزه تولید، اقتصادی‌تر باشد.

شفافیت صورت‌های مالی، مهم‌ترین رکن افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها

علی بهشتی‌روی، مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین گفت: بروزرسانی دارایی‌های مستهلک شرکت‌ها و تسریع در روند دریافت تسهیلات از سیستم بانکی از جمله مزایای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به حساب می‌آید.

تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی و جلوگیری از خام فروشی

هوشنگ گودرزی، رئیس سندیکای آلومینیوم، هوشنگ گودرزی، رئیس سندیکای آلومینیوم گفت: تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی، جلوگیری از خام فروشی و صادرات قبل از تامین نیاز داخل به منظور رفع التهابات بازار از جمله برنامه‌های سندیکا در شش ماهه دوم سال است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها