|
کدخبر: 311494

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس صعودی بسته شد / کدام نماد بورسی در صدر بود؟ + نقشه بازار

بورس در معاملات ۸ آبان ماه ۱۴۰۲ با رشد ۲۰۲۶۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۹۸۱ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد بورس صعودی بسته شد / کدام نماد بورسی در صدر بود؟ + نقشه بازار

بورس امروز شاهد درخشش فولاد مبارکه در بین نمادهای تاثیر گذار بازار بود و شاخص کل بورس را با رشد بسیار خوبی به پایان رسید.

معاملات روز دوشنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد متعادل شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، شستا، شپنا، بوعلی، خودرو، وبملت و نوری تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۸ آبان ۱۴۰۲

نقشه-بازار

 

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۱۱۱۱۲ واحدی به ۶۷۰ هزار و ۱۱۷ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۲۰ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۸,۸۱۷,۶۰۴.۸۰۹ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۲,۷۵۲.۹۵۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۹.۴۵۳ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز شگویا، خاور، وسپهر، صبا، خدیزل، زاگرس و انتخاب هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۸ آبان ۱۴۰۲

رئیس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه: از فعالان بازار سرمایه و صاحب‌نظران دعوت می‌شود، پیشنهادهای خود را در خصوص لایحه بودجه سال آینده، تا ۱۷ آبان ماه به سایت cmr.seo.ir ارسال کنند.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی از تزریق ۴۰۰ میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه با هدف کمک به بازار سرمایه خبر داد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از اعطای مجوز سندباکس به بانک‌ مرکزی، سازمان بورس و بیمه‌ مرکزی خبر داد.

مطابق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از ابتدای امسال تا پایان هفته اول آبان ماه، ۷۱ هزار میلیارد تومان سود متعلق به بیش از ۵۵ میلیون سهامدار از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران واریز شد.

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با سامانه میراث

محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در همایش تشریح فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث اعلام کرد: رونمایی از سامانه تسهیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث ایشان (سامانه میراث) دغدغه حدود ۱۵ میلیون نفر را حل و فصل می‌کند.

مشارکت بیش از ۱۰۰ کارگزار در همایش تشریح فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

همایش تشریح فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث به همت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و با حضور بیش از ۱۰۰ کارگزاری بازار سرمایه برگزار شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها