|
کدخبر: 311643

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

ترمز بورس کشیده شد / معرفی نمادهای مثبت و منفی بازار

بورس در معاملات ۹ آبان ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۲۱۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۹۸۱ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد ترمز بورس کشیده شد /  معرفی نمادهای مثبت و منفی بازار

بورس امروز شاهد رشد نماد بورسی اخابر در بین نمادهای تاثیر گذار بازار بود و شاخص کل بورس را با ریزش نسبی به پایان رسید.

معاملات روز سه شنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد ریزش شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی اخابر، کگل، فولاد، شتران، شبندر، تاپیکو و شستا تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۹ آبان ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۱۱۸ واحدی به ۶۷۰ هزار و ۲۱۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش زیر ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۸,۸۰۰,۵۲۳.۸۴۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۴,۵۷۹.۲۵۲ میلیارد ریال و حجم معاملات ۴.۸۴۳ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز شگویا، آریا، وسپهر، خاور، مادیرا، بساما و بپیوند هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۹ آبان ۱۴۰۲

رئیس سازمان بورس: با اعلام برنامه از طرف شرکت سپرده‌گذاری برای زمانبندی مراجعه وراث پس از رو نمایی از  سامانه "میراث"  مشکلات انتقال سهام حدود ۱۵ میلیون نفر ایرانی برطرف خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از انتشار صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی و عمومی خبر داد.

رئیس صندوق تثبیت بازار سرمایه: بر اساس قرارداد جدید، صندوق توسعه ملی در سود صندوق تثبیت بازار سرمایه شریک خواهد شد.

معاون سازمان توسعه تجارت: تا پیش از پایان سال میلادی توافق تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا نهایی و بیش از ۸۷ درصد تعرفه‌های تجاری صفر خواهند شد.

نرخ بهره بالا شرایط را برای بازار سرمایه سخت می‌کند

به گفته تجریشی، عضو هیئت مدیره و معاون سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه، بازار در شرایط کنونی متاثر از ریسک سیستماتیکی همچون افزایش نرخ بهره و ریسک‌های غیرسیستماتیکی همانند ناآرامی و تنش‌های منطقه‌ای است که افت سرمایه‌گذاری در بازار سهام و در نتیجه کاهشی شدن قیمت‌ها را در پی داشته است.

پذیره‌نویسی جواهر تمدید شد

پذیره‌نویسی دوازدهمین صندوق طلا با نماد جواهر که از دیروز در بورس کالای ایران آغاز شد و با موفقیت به اتمام رسید، به دلیل استقبال گسترده سرمایه‌گذاران به مدت دو روز کاری دیگر تمدید شد. پذیره‌نویسی امروز از ساعت ۱۱:۳۰ آغاز  و خرید واحدهای عرضه‌شده در پذیره‌نویسی با کد سهامداری امکان‌پذیر است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها