|
کدخبر: 311967

بحران در خراسان؛

علت زمین خوردن معدن این استان افشا شد/ پای چه کسانی در میان است؟

مدیر کل صمت خراسان شمالی اظهار کرد: در دولت سیزدهم اقدامات زیادی در بخش معدن صورت گرفته و ورود ۲۰ دستگاه از ماشین آلات مورد نیاز معدن کاران در دستور کار قرار گرفت.

اقتصاد علت زمین خوردن معدن این استان افشا شد/ پای چه کسانی در میان است؟

حسین حاجی بگلو، مدیر کل صمت خراسان شمالی اظهار کرد: در دولت سیزدهم اقدامات زیادی در بخش معدن صورت گرفته و ورود ۲۰ دستگاه از ماشین آلات مورد نیاز معدن کاران در دستور کار قرار گرفت.

وی به صدور ۲۸۲پروانه بهره برداری در حوزه معدن اشاره و اظهار کرد: در استان ۱۴۰ معدن فعال داریم.

به گفته حاجی بگلو، دولت سیزدهم به دنبال شفافیت است و فرایند ثبت نام از طریق سامانه انجام می شود و گواهی تعیین صلاحیت و مالی سبب عملکرد  مثبت در این بخش خواهد شد.

وی یکی از قابلیت های مهم استان در حوزه پتانسیل های مواد معدنی، به معادن سنگ تزئینی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم وجود صنایع پایین دستی در استان تاکنون این حوزه به شکوفایی نرسیده است اما به دلیل کاهش پتانسیل سنگ کشور و بهره برداری در سنوات گذشته این استان به تازگی جایگاه مناسب و قابل توجهی جهت سرمایه گذاری فعالان این حوزه داشته است.

حاجی بگلو افزود: مرمرهای پرتقالی بجنورد در کشور منحصر به فرد هستند و ذخایر مناسب مرمریت در شهرستان های گرمه و جاجرم  به عنوان قطب استانی لحاظ می شوند.

وی اظهار کرد: طی دو سال اخیر تعداد ۴۳ پروانه اکتشاف و ۲۳ گواهی کشف در این استان در حوزه معدن صادر شده است.

این مقام مسئول در ارتباط با صدور ۲۵ پروانه بهره برداری به اشتغالزایی برای ۱۶۲ نفر و سرمایه گذاری حدود یک هزار و ۳۵ میلیارد ریال اشاره کرد و ادامه داد: تعداد پروانه های اکتشاف معدنی  ۳۹ مورد و تعداد گواهی کشف ۲۳ مورد است.

به گفته مدیر کل صمت خراسان شمالی، ظرفیت اشتغالزایی در حوزه معدن این استان دو هزار و ۴۸۸ نفر و سرمایه گذاری در این بخش چهار هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال است.

وی همچنین به اختصاص دو هزار و ۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیر ساخت های معادن استان اشاره کرد.

منبع: بیرونیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها