|
کدخبر: 311775

رویداد تجهیز و یکپارچه سازی واحدهای بازرسی اتاق های اصناف سراسر کشور برگزار شد

رویداد تجهیز و یکپارچه سازی واحدهای بازرسی اتاق های اصناف سراسر کشور با همکاری نهاد ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران امروز ۱۰ آبان ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه های بیان المللی تهران برگزار شد.

اقتصاد رویداد تجهیز و یکپارچه سازی واحدهای بازرسی اتاق های اصناف سراسر کشور برگزار شد

این رویداد با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، غلامرضا مهدوی دبیر هیات عالی نظارت، مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران، هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف تهران،رئیس و هیات رئیسه اتحادیه های کشوری، روسای اتحادیه های صنفی تهران، بهنام نیک منش معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران و مدیران بازرسی و بازرسان اتاق اصناف تهران و اتحادیه‌های تهران برگزار شد.

رئیس اتاق اصناف ایران در این رویداد با تقدیر و تشکر از نگاه وزیر صمت نسبت به اصناف و بازار گفت: بر ما ثابت شده است که جناب آقای علی‌آبادی بیش از هر مسئولی دغدغه مجموعه اصناف را دارد. به طوری که در جلسه هیات عالی نظارت تمامی مطالبات اصناف مورد قبول واقع شد و امروز شاهد اجرایی شدن یکی از آن مطالبات و تامین خودروهای مورد نیاز بازرسان اتاق های اصناف سراسر کشور هستیم.

صفایی بیان کرد: از این رو وقتی می بینیم که دولت به دنبال رفع مشکلات و مطالبات اصناف است در مقابل، اصناف نیز همچون گذشته در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مصرف کننده خواهد بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بازرسان اتاق های اصناف سراسر کشور ۹۰ خودرو داشته و ۱۵۰ خودرو نیز به صورت استجاری دارند. برآوردها نیاز به ۷۰۰ خودرو را نشان می دهد که امروز با ورود ۵۵۰ خوردوی شاهین با نرخ دولتی به این مجموعه و خروج خودروهای فرسوده نیاز بازرسان اتاق های اصناف به خودرو رفع می شود. همچنین تعدادی موتور نیز از محل منابع درآمدی جدید اتاق اصناف ایران تامین خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: این خودرو ها به GPS متصل خواهند شد و به این ترتیب مسافت طی شده در سامانه مشخص خواهد بود. دقایق توقف خودرو در محل و حتی عملکرد راننده از نظر سرعت در حرکت هم قابل بررسی خواهد بود. با تجهیز بازرسان به تبلت این بازرسی ها به ویژه در حوزه رسیدگی به شکایات مردمی سرعت قابل توجهی خواهد گرفت و نتیجه آن بلافاصله به سامانه مورد نظر تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد شد.

صفایی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰ بازرس فعال داریم که برای تجهیز ایشان به زیرساخت های بازرسی هوشمند نیازمند ۷۵۰ تبلت هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در امر بازرسی فقدان شماره سه یا چهار رقمی مختص بازرسی اصناف است. به نحوی که مردم بتوانند ارتباط مستقیم با واحدهای بازرسی داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطر نشان کرد: روزی که تبصره «ش» ماده ۳۷ تصویب شد برخی معتقد بودند که نباید امر بازرسی از بازار به اصناف سپرده شود و می‌گفتند چاقو دسته خود را نمی برد اما دیدیم که طی هفت ماهه گذشته، از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بازرسی انجام شده، ۷۵ هزار پرونده به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به تعزیرات ارائه شد. با این وجود، وجوه مربوط به تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنف مربوط به بازگشت یک سوم از درآمدهای حاصل از جرائم دریافتی از خزانه به اتاق اصناف ایران باز نگشت. این در حالی است که اتاق های اصناف نباید نگران تامین مالی باشند.

صفایی در ادامه به خطرات جانی بازرسان و شهادت تعدادی از ایشان در دوران شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: لازم است بازرسان به عنوان ضابط معرفی شوند و خطرات حین بازرسی برای ایشان کاهش داده شود.

رئیس اتاق اصناف ایران به تاکیدات مقام وزارت نسبت به تکریم اصناف با انصاف نیز اشاره کرد و گفت: گاها توجه ها حول محور تعداد محدودی واحدهای صنفی متخلف است اما آنچه اهمیت دارد این است که به همان میزان باید به واحدهای صنفی منصف و خیران بازار که هیچ وقت نامی از آنها برده نمی شود نیز توجه کرد.

وی در پایان از وزیر صمت خواست جهت حضور نمایندگان اصناف در ستاد تنظیم بازار موافقت کنند.

منبع: اتاق اصناف ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها