|
کدخبر: 311756

کلاهبرداری ۵۲ میلیاردی به بهانه واریز سود سهام عدالت

رییس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: عامل کلاهبرداری ۵۲ میلیارد ریالی با ترفند پیامک سهام عدالت در استان دستگیر شد.

اقتصاد کلاهبرداری ۵۲ میلیاردی به بهانه واریز سود سهام عدالت

سرهنگ سید مهدی عمران فر افزود: یک کلاهبردار در مرحله نخست، لینکی جعلی با عنوان دریافت سود سهام عدالت طراحی و در فضای مجازی بخصوص تلگرام منتشر می‌کرد.

وی ابراز داشت: افرادی که روی این لینک کلیک کرده و لینک را باز می‌کردند، گوشی و نرم افزارهای فضای مجازی آن‌ها هک می‌شد و کلاهبردار به متن پیامک‌های شخصی آن‌ها دسترسی پیدا می‌کرد.

عمران فر گفت: با توجه به دسترسی این کلاهبردار به پیامک‌های مخاطبان، حساب‌های کاربری در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی قربانیان را هک می‌نمود و سپس از موجودی حساب آن‌ها برداشت غیر مجاز می‌کرد.

وی افزود: متهم از بیش از ۱۷۰۰ کارت و حساب بانکی مجموعاً ۵۲ میلیارد ریال پول برداشت کرده است.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متهم به منظور پول شویی در برنامه دیوار به شگردهای مختلف و آگهی جعلی، افتتاح حساب می‌کرد.

عمران فر تصریح کرد: این متهم از سادگی قربانیان سو استفاده نموده و نام کاربری و رمز این برنامه‌ها را از آن‌ها دریافت کرده و به راحتی با این روش مبالغ سرقتی و کلاهبرداری شده از مردم را به حساب آن‌ها واریز و برداشت غیر مجاز می‌کرد.

وی از شهروندان خواست که هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها