|
کدخبر: 298603

برداشت غیرمجاز از کارت‌های بانکی / روش جدید کلاهبرداری!

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری کلاهبرداری که با تعویض کارت های عابر بانک ۱۰۰ فقره کلاهبرداری دراین شهرستان مرتکب شده بود خبرداد.

بانک و بیمه برداشت غیرمجاز از کارت‌های بانکی / روش جدید کلاهبرداری!

سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: در پی شکایت و مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت کارت‌های عابر بانکی شأن و برداشت غیرمجاز از این کارت‌ها، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری بیان کرد: در تحقیقات اولیه از مال باختگان مشخص شد این افراد که اغلب سالمند می‌باشند برای برداشت وجه به خودپردازهای بانک مراجعه ولی به علت بی سوادی و یا کم سوادی از فردی برای برداشت و انتقال وجه تقاضای کمک کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مال باختگان پس از برداشت غیر مجاز از کارت‌های عابر بانکی شأن متوجه تعویض کارتشان شده‌اند گفت: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد که متهم با پرسه زنی در اطراف خودپردازهای بانک با شناسایی طعمه‌های خود و جلب اعتماد آنان به بهانه کمک در انتقال و یا برداشت وجه در فرصت مناسبی کارت‌های عابربانک مال باختگان را با کارت‌های تقلبی تعویض می کرده است.

وی گفت: در بررسی‌ها تخصصی هویت سارق و محل تردد وی شناسایی و کارآگاهان موفق شدند در مراقبت‌های ویژه پلیسی زمانی که متهم قصد فریب شهروندی دیگری را داشت وی را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: متهم در تحقیقات انجام شده به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری و کلاهبرداری از سالمندان و افراد کم سواد و یا بی سواد اعتراف و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی تحویل داده شد.

سرهنگ طرهانی در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را مبلغ ۲۰ میلیارد ریال بر آورد کرده‌اند خاطر نشان کرد: ضروری است شهروندان به وبژه افراد کم سواد یا بی سواد برای استفاده از دستگاه‌های خود پرداز یکی از افراد مطمئن را همراه خود برده و از ارائه رمز کارت خود به دیگران خودداری کنند.

 

 

 

منبع: مشرق

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها