|
کدخبر: 291885

کلاهبرداری به بهانه واریز سود سهام عدالت

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی فردی که با ارسال لینک جعلی واریز سود سهام عدالت حساب بانکی افراد را خالی می‌کرد، خبر داد.

اقتصاد کلاهبرداری به بهانه واریز سود سهام عدالت

سرهنگ "قدرت الوانی" گفت: فردی به پلیس فتا شهرستان "قاین" مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت مدتی قبل پیامکی برای من ارسال شد که خبر از واریز سود سهام عدالت برای این‌جانب می‌داد، در این پیامک لینکی جعلی قرار داده شده بود که از من خواسته شده بود برای مشاهده سود سهام عدالت و دریافت آن بر روی این لینک کلیک کرده و نرم افزاری را نصب کنم، پس از نصب نرم افزار و وارد کردن اطلاعات حساب بانکی متوجه برداشت حدود ۲۹۰ میلیون ریال از حساب بانکی خودم شدم؛ لذا موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، فرد کلاهبردار با این ترفند که برای دریافت سود سهام عدالت باید فرم مربوطه را پر کند، اطلاعات حساب بانکی افراد را جمع آوری کرده و از این طریق حساب بانکی آها را خالی می‌نموده است.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم، فرد کلاهبردار که در خارج از استان سکونت داشت، شناسایی شد و با پیگیری مستمرکارشناسان پرونده، وجه پرداختی از طرف شاکی توسط متهم به صورت کامل به حساب ایشان برگشت داده شده و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ الوانی گفت: کاربران فضای مجازی از هرگونه کنجکاوی خودداری کرده و به این نکته توجه کنند که از کلیک بر روی هرگونه لینک جعلی موجود در پیامک‌های ارسالی از طرف مجرمان سایبری و یا در فضای مجازی جدا خودداری کرده و همچنین از در اختیار قرار دادن اطلاعات حساب بانکی خودشان به افراد ناشناس و پر کردن فرم‌های ارسالی از طرف مجرمان سایبری جدا خودداری کنند.

به گفته وی سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها