|
کدخبر: 311591

نحوه غیر فعال سازی پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل: راهنمای کامل

این داستان برای شما هم آشناست که صدای گوشی خود را می‌شنوید و با هزار ذوق و شوق رمز را وارد می‌کنید و می‌بینید که فقط یک پیام تبلغیاتی برایتان آمده است؟

اقتصاد نحوه غیر فعال سازی پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل: راهنمای کامل

این داستان برای شما هم آشناست که صدای گوشی خود را می‌شنوید و با هزار ذوق و شوق رمز را وارد می‌کنید و می‌بینید که فقط یک پیام تبلغیاتی برایتان آمده است؟ این پیامک‌های تبلیغاتی اگرچه بسیاری از اوقات تخفیف‌های خوب و پیشنهادات جذابی برایمان می‌فرستند، اما در بسیاری از مواقع هم مزاحمند و آرامش ما را مختل می‌کنند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پیامک‌های تبلیغاتی آزارتان می‌دهد و دوست دارید آن‌ها را غیر فعال کنید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

غیر فعال سازی اس ام اس تبلیغاتی ایرانسل

قبل از اینکه اصلا به سراغ راهنمای غیرفعال سازی پیامک‌های ایرانسل برویم، باید یک چیز را روشن کرد. برخی از افراد فکر می‌کنند با لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل، اس‌ام‌اس‌های بانک و یا سازمان‌ها و ارگان‌ها هم غیر فعال می‌شوند. درحالی‌که با غیرفعال سازی این گونه پیامک‌ها، اس‌ام‌اس‌های ارزش افزوده یا همان پیامک بانک و دانشگاه و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها غیر فعال نمی‌شود.

تمام پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده با سامانه پیامکی فرستاده می‌شوند. این شرکت‌ها، ارگان‌ها و کسب‌وکارها با ورود به پنل اس ام اس خود، می‌توانند برای مخاطبان پیامک بفرستند. اما پیامک‌های تبلیغاتی از خط‌های تبلیغاتی و پیامک‌های ارزش افزوده با خط خدماتی فرستاده می‌شوند. بنابراین با لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل، شما درواقع تمام پیامک‌های فرستاده شده از خطوط تبلیغاتی را مسدود می‌کنید.

افرادی که پیامک‌های تبلیغاتی را روی گوشی خود مسدود می‌کنند، به بلک لیست یا لیست سیاه مخابرات معروف هستند و طبق قانون، ارسال پیامک با محتوای تبلیغات و تخفیف و غیره برای آن‌ها غیرمجاز بوده و تخلف محسوب می‌شود.

لغو پیامک تبلیغانی ایرانسل از طریق اس‌ام‌اس              

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای غیرفعالسازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل، فرستادن اس‌ام‌اس به اپراتور است. با این روش ساده می‌توانید به‌راحتی از شر پیامک‌های تبلیغاتی خلاص شوید.

برای این کار کافی است عدد 2 را به شماره 5005 پیامک کنید. بعد از فرستادن این اس ام اس، از طرف اپراتور یک پیام برای شما ارسال می‌شود مبنی بر اینکه فرآیند لغو پیامک تبلغاتی ایرانسل موفقیت‌آمیز بوده است.

غیرفعالسازی اس ام اس ایرانسل با کد دستوری

کدهای دستوری یا ussd یکی دیگر از راه‌های لغو پیامک تبلغاتی در اپراتور ایرانسل است. کد دستوری درواقع فرآیند فرستادن و دریافت کردن یک پیام بین موبایل و یک برنامه کامپیوتری در بستر جی اس ام (GSM) یا سامانه جهانی ارتباط همراه است.

با وارد کردن کد دستوری #800* در گوشی موبایل خود، یک صفحه برایتان باز می‌شود. گزینه اول آن «قطع پیامک تبلیغاتی» است. اگر با وارد کردن این کد، چنین صفحه‌ای برایتان باز نشد، دوباره کاراکتر # را بفرستید تا وارد بخش تنظیمات شوید.

پس از اینکه گزینه «قطع پیامک تبلغاتی» را مشاهده کردید، باید عدد کنار آن را در کادر پایین بنویسید و دکمه ارسال یا send را بزنید. پس از ارسال موفق کد دستوری، در یک پیام به اطلاع شما می‌رسد درخواست شما با موفثیت ثبت شد و تا 24 ساعت آینده اجرا می‌شود.

از کد دستوری #800* نه تنها در اپراتور ایرانسل، بلکه در اپراتور همراه اول و رایتل هم می‌توان استفاده کرد.

لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل با برنامه ایرانسل من

هرکسی که یک سیم کارت ایرانسل دارد، با برنامه «ایرانسل من» هم آشنا است. اما بسیاری از افراد از این برنامه فقط برای خرید شارژ و اطلاع از موجودی استفاده می‌کنند. اما جالب است بدانید که در اپلیکیشن ایرانسل من، قسمتی برای غیرفعال سازی پیامک‌های تبلیغاتی قرار دارد.

برای این کار باید ابتدا اپلیکیشن را در گوشی خود باز کنید. در مرحله بعد، روی سه نقطه پایین سمت چپ بزنید. حالا منویی برایتان باز می‌شود که اولین گزینه آن، «پرونده» نام دارد. این گزینه را لمس کنید و وارد صفحه بعدی شوید.

در این منوی جدید سومین گزینه، «مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی» نام دارد. روی آن بزنید و دکمه آبی رنگی که روی آن نوشته «غیرفعال سازی» را بفشارید.

اگر قبلا از راه‌های دیگری پیامک‌های تبلغاتی رو روی سیم کارت خود مسدود کرده باشید، در این قسمت می‌توانید آن را دوباره فعال کنید.

غیرفعال سازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل از طریق تماس با پشتیبانی

ساده‌ترین راهی که هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد، برقراری یک تماس تلفنی است. برای لغو پیامک‌های ایرانسل فقط کافی است با پشتیبانی ایرانسل به شماره 700 تماس بگیرید. بعد از شماره‌گیری عدد 700 باید منتظر بمانید و از طریق تماس با اپراتور، از او درخواست کنید سرویس پیامک تبلیغاتی ایرانسل را برای شما لغو کند.

با استفاده از روش‌های گفته شده، پیامک تبلغاتی شما بعد از مدت زمان کوتاهی لغو خواهد شد. این مدت زمان ممکن است حدود 24 ساعت طول بکشد.

خلاصه و نتیجه گیری

پیامک‌های تبلغاتی با هدف و نیت بازاریابی فرستاده می‌شوند. تا چند سال پیش، ارسال این پیامک‌ها این‌قدر گسترده نبود و بسیاری از کسب‌وکارها در ارسال اس ام اس تبلیغاتی افراط کرده و باعث ایجاد مزاحمت برای کاربران ایرانسل شدند. حالا شما با روش‌های گفته شده می‌توانید پیامک‌های تبلیغاتی را روی سیم کارت خود مسدود کنید و فقط پیامک‌های خدمات‌رسانی و آگاهی‌بخشی مانند پیامک‌های بانک، دانشگاه، پلیس و غیره را دریافت کنید.

منبع: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها