|
کدخبر: 305335

بهترین زمان برای ارسال پیامک های تبلیغاتی

پیاده‌سازی و اجرای یک کمپین بازاریابی پیامکی همیشه به سادگی نوشتن پیامک و کلیک بر روی ارسال نیست! عوامل متعددی وجود دارد که باید قبل از راه اندازی یک کمپین پیامکی در نظر بگیرید و یکی از مهم‌ترین آن ها، آگاهی از بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی است.

زمان ارسال پیامک های تبلیغاتی یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند بر موفقیت کمپین بازاریابی پیامکی تأثیر بگذارد. حتی اگر تخفیف قانع‌کننده یا پیشنهاد شگفت انگیزی ارسال کنید، اما زمان ارسال آن نامناسب باشد، تلاش ‌های شما را بی‌ثمر باقی می ماند. و یا بالعکس، تخفیف غیرجذابی که در زمان و روز مناسب ارسال می شود، می تواند عملکرد بسیار بهتری داشته باشد و تعامل بیشتری ایجاد کند. از این رو، اهمیت ارسال پیامک ها در بهترین زمان ممکن، نباید دست کم گرفته شود. بنابراین در این مطلب می خواهیم در مورد بهترین زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی صحبت کنیم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بازاریابی

بهترین زمان برای ارسال پیامک بازاریابی چه زمانی است؟

با توجه به اینکه مردم به طور متوسط 58 بار در روز گوشی خود را چک می کنند، بازاریابی پیامکی به یکی از بهترین کانال های ارتباطی برای دسترسی به مخاطبان کسب و کارها تبدیل شده است. با این حال، نرخ خوانایی و بازکردن پیامک ها در طول روز یکسان نیست. این موضوع باعث می شود از خودمان بپرسیم که بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی چه زمانی است؟ بر اساس مقاله منتشر شده در بلاگ سیگنال درباره موضوع بهترین زمان ارسال پیامک، به طور کلی، بهترین ساعت برای ارسال پیامک بین ساعت 10 صبح تا 14 بعد از ظهر است. این زمانی است که افراد به احتمال زیاد تلفن های خود را چک می کنند و تمایل بیشتری به باز کردن پیامک های تبلیغاتی دارند. اما این تمام ماجرا نیست و ارسال اس ام اس تبلیغاتی در زمان مناسب نکاتی دارد که خواندنش خالی از لطف نیست:

تعطیلات آخر هفته

آخر هفته ها و تعطیلات کم محبوب ترین زمان ها برای ارسال پیامک هستند. در روزهای آخر هفته مردم معمولاً در حال استراحت و تفریح هستند و طبیعتاً زمان کافی برای باز کردن پیامک تبلیغاتی یا پاسخ دادن به آن را دارند. پنجشنبه ها روزهای مناسبی برای ارسال پیامک های تبلیغاتی با نرخ پاسخ دهی بالا هستند. جمعه ها نیز بین ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 5 بعد از ظهر، زمان مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی محسوب می شود.

از ساعت شلوغی پرهیز کنید

هیچ کس دوست ندارد در ترافیک گیر کند، حتی پیامک ها! مردم زمانی که با استرس ساعات شلوغی مواجه نیستند، پیامک شما را باز می کنند. بنابراین از ارسال پیام در این ساعات که مردم اغلب سرکار و فعالیت های روزمره خود هستند، خودداری کنید.

مشتریان خود را آزار ندهید

بسته به مشتریان و مخاطبان هدف خود، از ارسال پیامک های  تبلیغاتی در ساعات آخر شب و دیر هنگام خودداری کنید. اکثر مردم هنگام خوردن شام یا استراحت آخر روز خود تمایلی به دریافت پیامک تبلیغاتی یا اطلاع رسانی ندارند.

روزهای اول هفته

روزهای اول هفته، برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب نیست. چراکه اکثر مردم در روزهای اول هفته مشغول فعالیت روزمره و شروع هفته کاری خود هستند و اغلب تمایلی به مطالعه پیامک های تبلیغاتی و یا پاسخگویی به آن ها را ندارند. بنابراین ارسال پیامک انبوه در این روز تأثیر مثبتی روی کمپین تبلیغات پیامکی نخواهد داشت و تنها موجب ضرر مالی و زمانی برای شما می شود.

 برخی مناسب‌های خاص

برخی مناسبت ها و روزهای خاص در تقویم ما وجود دارد که زمن ایده‌آلی برای ارسال پیامک های تبلیغاتی محسوب می شوند. در واقع در این مناسبت ها و روزهای خاص مشتریان و مخاطبان هدف شما هم انتظار دریافت پیامک از جانب شما را دارند!

استفاده از پیامک تبلیغاتی در روزهای خاص تقویم، بازدهی بسیار بیشتری نسبت به باقی روزها دارد؛ برای مثال اعیاد خاص مذهبی، عید نوروز، شب یلدا، ولنتاین و یا حتی مناسبت های جهانی که به نحوی به کسب و کار شما مربوط می شود. اکثر کسب و کارها بخشی از استراتژی کمپین تبلیغات پیامکی خود را به این روزهای خاص اختصاص می دهند چراکه نرخ خوانایی پیامک تبلیغاتی و بازخورد مشتری در این روزها به مراتب بالاتر است. برای مثال یک فروشگاه آنلاین پوشاک می تواند با طرح یک استراتژی کمپین تبلیغات پیامکی خوب و مناسب در روزهای سال نو و عید نوروز، فروشی برابر با 6 ماه خود داشته باشد. در واقع کسب و کارها در چنین مناسبت هایی با فروش بیشتر و جذب مشتری جدید تنها چند قدم فاصله دارند و این چند قدم شامل طراحی متن مناسب برای پیامک تبلیغاتی و ارسال به موقع آن می شود.

تست زمان های مختلف

بهترین روز برای ارسال پیامک تبلیغاتی ممکن است از کسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت باشد. بنابراین نکته کلیدی این است که زمان های متفاوتی را برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی آزمایش کرده و ببینید کدام زمان برای مخاطبان شما بهتر است. برخی از پنل های پیامکی امکان ارزیابی و گزارش گیری از پیامک های ارسال را در اختیار کاربران خود قرار می دهند که از این طریق می توان نرخ خوانایی و بازخورد مخاطبان را به دست آورد. با استفاده از این ویژگی و قابلیت پنل های پیامکی می توانید ارسال در ساعات مختلف روز را آزمایش و نتایج آن را ارزیابی کنید. با کمی آزمون و خطا، به زودی می توانید زمان ایده آل برای ارسال پیامک های تبلیغاتی به بازار هدف خود را شناسایی کنید.

در آخر

فراموش نکنید که با زمان بندی مناسب، می توانید کمپین های موثری برای ایجاد روابط با مشتریان خود، افزایش تعامل و افزایش فروش ایجاد کنید. بنابراین از آزمایش کردن نترسید و ببینید کدام یک برای کمپین تبلیغات پیامکی شما بهترین کارایی را دارد. با پیروی از نکاتی که در این مطلب گفته شد، باید بهترین زمان برای ارسال پیامک های تبلیغاتی را بیابید و مطمئن شوید که مخاطبان و مشتریانتان پیامک های شما را می بینند. در حقیقت روزها، ساعات و نکاتی که در این مطلب در مورد بهترین زمان برای ارسال پیامک های تبلیغاتی گفته شد، میانگین و نتیجه تحقیقاتی است که در این سال ها انجام شده است. اما نکته‌ حائز اهمیت در بازاریابی پیامکی این است که هر کسب و کار استراتژی خاص خودش را می طلبد.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها