|
کدخبر: 311267

آشنایی با فرودگاه اهواز و پروازهای آن

اکنون که خرید بلیط اهواز را انجام داده‌اید و چمدان‌های‌تان را بسته‌اید، هواپیما و سفری هیجان‌انگیز در انتظار شما خواهد بود. در فرودگاه بین‌المللی اهواز که فرود می‌آید به اهمیت این نقطه از کشور پی خواهید برد.

اقتصاد آشنایی با فرودگاه اهواز و پروازهای آن

اکنون که خرید بلیط اهواز را انجام داده‌اید و چمدان‌های‌تان را بسته‌اید، هواپیما و سفری هیجان‌انگیز در انتظار شما خواهد بود. در فرودگاه بین‌المللی اهواز که فرود می‌آید به اهمیت این نقطه از کشور پی خواهید برد. فرودگاه اهواز به دلیل موقعیت استراتژیکی خود، یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های مرزی کشور محسوب می‌شود. این شهر جنوبی در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و گردشگری کشور، نقشی پررنگ و حیاتی دارد. فرودگاه بین‌المللی اهواز، خدمات ویژه‌ای را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد و سفری ایمن را برای آن‌ها فراهم می‌سازد.

 

هواپیما

                                     

موقعیت جغرافیایی فرودگاه اهواز

فرودگاه اهواز در جنوب غربی ایران، یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود که به‌دلیل تقاضای بالا در رزرو بلیط‌های داخلی و خارجی، رو به گسترش است. این فرودگاه در ارتفاع 19 متری از سطح دیا قرار دارد و باند فرودگاهی آن توانایی پذیرش هواپیماهای ایرباس را خواهد داشت. مجموعه زمین‌های 284 هکتاری فرودگاه بین‌المللی اهواز، تا سال 1339 جزیی از منطقه باغات شاهی بوده و توسط شرکت ملی نفت ایران مدیریت و کنترل شده است. در ادامه فرآیند احداث فرودگاه اهواز، مدیریت این مجموعه به سازمان هواپیمایی کل کشور واگذار شد. این فرودگاه به مرور و با افزایش تردد پروازهای داخلی و خارجی، اهمیت ویژه‌ای در حمل‌ونقل پیدا کرد. از این رو در زمانی کوتاه، به 3400 متر طول و دو خط درگاه باند 3100 متری تبدیل شد. فرودگاه بین‌المللی اهواز به‌طور متوسط، روزانه 85 پرواز داخلی و خارجی دارد که توسط شرکت‎های هواپیمایی ایران و هما انجام می‌شوند. ترمینال‌های داخلی و خارجی در این فرودگاه، به‌صورت مجزا و به‌وسیله شرکت‌های متعددی به مسافران خدمات ارائه می‌دهند. فرودگاه بین‌المللی قاسم سلیمانی اهواز در 11 کیلومتری مرکز شهر در بلوار پاسداران قرار گرفته که تردد به روش‌های مختلف را برای مسافران آسان کرده است.

 

رزرو بلیط فرودگاه اهواز

Ahvaz International Airport با کد یاتا AWZ، کد ایکانو OIAW و از نوع همگانی برای سفرهای شما در دسترس عموم قرار دارد. برای رزرو بلیط خود می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید؛ شماره تماس‌های فرودگاه اهواز برای پاسخ‌گویی و رزرو بلیط سفر شما، در دسترس هستند. کافی است با شماره‌های زیر تماس بگیرید و از روزها و ساعات پرواز هواپیماها به مقصد مورد نظر مطلع شوید.

  • 061-34434604
  • 061-34434601

همین‌طور خطوط مستقیم، تلفن گویا و سامانه پیامکی در این فرودگاه نیز در دسترس است.

  • خط مستقیم: 0613410
  • تلفن گویا: 199
  • سامانه پیامکی: 10002199

سایت فرودگاه بین‌المللی اهواز نیز، تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. با مراجعه به این سایت، می‌توانید از مسیر پروازهای فرودگاه اهواز و لیست آن‎ها مطلع شوید و بلیط اهواز خود را رزرو نمایید.

  • سایت فرودگاه قاسم سلیمانی: www.ahwaz.airport.ir

 

هواپیما1

 

دسترسی به فرودگاه اهواز

برای دسترسی به فرودگاه بین‌المللی اهواز می‌توانید از وسایل نقلیه مختلف استفاده کنید. یکی از این راه‌های دسترسی، استفاده از تاکسی است. شما می‎توانید با خطوط چهارراه نادر و میدان چهار شیر به سمت سه‌راه فرودگاه خود را به فرودگاه اهواز برسانید. اگر می‌خواهید از اتوبوس برای رفتن به فرودگاه استفاده کنید، سوار اتوبوس‌های مسیر خیابان سلمان فارسی یا اتوبوس‌های کوی ملت به سمت سه‎راه فرودگاه شوید. ممکن است بخواهید با وسیله نقلیه شخصی خود به فرودگاه بروید، در این صورت لوکیشن فرودگاه شهید قاسم سلیمانی را می‌توانید در گوگل مپ جست‌وجو نمایید و مسیر خود را پیدا کنید. فرودگاه اهواز دارای دو پارکینگ روزانه و پارکینگ شبانه‎روزی است. پارکینگ روزانه به مساحت 6900 متر مربع و ظرفیت 220 خودرو، روبه‌روی ساختمان اداری فرودگاه قرار دارد و پارکینگ شبانه‌روزی با مساحت 10 هزار متر مربع و ظرفیت 300 خودرو، روبه‌روی پروازهای خارجی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

اطلاعات پرواز فرودگاه اهواز

همان‌طور که گفته شد فرودگاه اهواز از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور است که روزانه پروازهای داخلی و خارجی بسیاری به نقاط مختلف جهان دارد. در این فرودگاه شرکت‌های هواپیمایی مختلفی مانند آتا، آسمان، ایران‌ایر، زاگرس، کاسپین و ماهان فعالیت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت فرودگاه اهواز مراجعه کرده و از مسیرها و ساعات مختلف پرواز در این فرودگاه مطلع شوید.

 

مسیرهای پرواز داخلی اهواز

فرودگاه اهواز، تردد و پرواز به شهرهای مختلف ایران را برای مسافران خود امکان‌پذیر کرده است. تردد در مسیرهای داخلی به مقصد تهران، اصفهان، یزد، شیراز، نوشهر، تبریز، رشت، مشهد، کیش، عسلویه، خارک و ... در حال حاضر در فرودگاه اهواز ارائه می‌شود. با توسعه و گسترش این فرودگاه، مسیرهای دیگر داخلی نیز در دستور کار گرفته است؛ به این ترتیب پرواز به مقاصد داخلی افزایش خواهد یافت.

 

مسیرهای پرواز خارجی اهواز

نزدیکی این کلان‌شهر به منابه نفت و گاز کشور، موجب اهمیت بالای آن شده است. احداث عملیات‌های عمرانی متفاوت در شهر اهواز، تردد کارشناسان خارجی متعددی را می‌طلبد؛ از این‌رو هواپیماهای فرودگاه اهواز در مسیرهای خارجی نیز به وفور فعالیت دارند. هواپیماهای فرودگاه اهواز در مقاصد مختلف خارجی در تردد هستند؛ مهم‌ترین مسیرهای آن شامل سیری، دبی، کویت، استانبول، عراق و عربستان می‌شود.

 

شرکت‌های هواپیمایی فعال در اهواز

شرکت‌های هواپیمایی بسیاری در خصوط هوایی ایران فعالیت دارند که در حال حاضر، هواپیماهای 12 شرکت هواپیمایی داخلی و 4 شرکت هواپیمایی خارجی، در فرودگاه اهواز به مقاصد مختلف، پرواز می‌کنند. در ادامه به معرفی شرکت‌های هواپیمایی و مقاصد آن‎ها می‌پردازیم.

شرکت هواپیمایی

مقصد

آتا

شهید مدنی تبریز

اترک

مهرآباد؛

شهید هاشمی‌نژاد مشهد؛

کاسپین

شهید بهشتی اصفهان؛

مهرآباد؛

شهید هاشمی‌نژاد مشهد؛

فلای دبی

دبی

جورجین ایرویز

تفلیس

ایران‌ایر

شهید بهشتی اصفهان؛

شهید هاشمی‌نژاد مشهد؛

شهید دستغیب شیراز؛

شهید مدنی تبریز؛

بندرعباس؛

کویت؛

مهرآباد؛

ایران ایراتور

شهید بهشتی اصفهان؛

شهید مدنی تبریز؛

شهید هاشمی‌نژاد مشهد؛

کیش؛

دبی؛

مهرآیاد؛

دشت ناز ساری؛

آسمان

شهید بهشتی اصفهان؛

شهید هاشمی‌نژاد مشهد؛

مهرآیاد؛

کویت؛

خلیج فارس؛

کارون

شهید هاشمی‌نژاد مشهد؛

شهید دستغیب شیراز؛

شهید صدوقی یزد؛

بندرعباس، بندر لنگه، بوشهر، دبی، خارگ، کیش، لاوان، لامرد، جزیه سیری، مهرآباد، رشت

کیش‌ایر

کیش؛

مهرآباد؛

شهید هاشمی‌نژاد مشهد؛

ماهان

شهید دستغیب شیراز؛

آیت‎الله هاشمی رفسنجانی کرمان؛

مهرآباد؛

گچساران؛

قشم

شهید بهشتی اصفهان؛

مهرآباد؛

سعودی

ملک عبدالعزیز؛

شاهزاده ملک عبدالعزیز؛

تابان

مهرآباد؛

شهید هاشمی‌نژاد مشهد؛

ایرلاینز

آتاترک

زاگرس

کیش؛

مهرآباد؛

شهید هاشمی‌نژاد مشهد؛

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هواپیما2

با فلای تودی پروازی هیجان‌انگیز داشته باشید

کافی است به سایت فلای تودی مراجعه کنید تا بلیط اهواز خود را در سریع‌ترین زمان و تنها با چند کلیلک رزرو نمایید. فلای تودی با ارائه خدمات و امکانات ویژه، سفری راحت و ایمن را برای مسافران خود تدارک دیده است. خدمات پیگیری خرید، راهنمای سفر و پشتیبانی 24 ساعته، برای سفری خاطره‌انگیز در اخیار شما خواهند بود. به توصیه فلای تودی، برای سفری ارزان و مقرون به‌صرفه، بلیط چارتری و لحظه آخری را فراموش نکنید. این سایت معتبر، پاسخ‌گوی مشکلات و دغدغه‌های شما خواهد بود و برای انصراف از سفر، فیلد استرداد بلیط را طراحی کرده است. اگر مجبور به انصراف از سفر و کنسل‌کردن بلیط خود شدید، می‎توانید از خدمات استرداد بلیط استفاده کنید و هزینه بلیط خود را بر اساس قوانین استرداد بلیط دریافت نمایید.

منبع: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها