|
کدخبر: 310658

خبر جدید از بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور

مجری طرح توسعه فاز دوم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: این طرح که شامل عملیات اجرایی ساخت یک ترمینال ۴۱۰ هزار متر مربعی است، آبان امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

اقتصاد خبر جدید از بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور

فرزاد همدانچی، افزود: طرح توسعه فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی که همه اجزای فرودگاه جدید از جمله برج مراقبت، باند، سطوح پروازی، ترمینال و غیره را داراست، توسط کنسرسیوم مشترک ایرانی و خارجی آبان امسال کلنگ زنی می‌شود.

وی با اعلام اینکه فاز نخست ترمینال این طرح شامل ۴۱۰ هزار متر مربع است، گفت: با ساخت و گسترش این ترمینال در فاز نهایی، امکان جابه‌جایی ۱۰۰ میلیون نفر مسافر به صورت سالیانه از ترمینال جدید فرودگاه امام وجود خواهد داشت.

به گفته همدانچی، سازنده بزرگترین و پیشرفته ترین فرودگاه‌های جهان طراح فاز دوم توسعه شهر فرودگاهی است و قرار است بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور را در طول تاریخ فرودگاهی به مرحله اجرا برساند.

وی ادامه‌داد: بر اساس این طرح قرار است در فاز نخست ۴۱۰ هزار متر ترمینال ساخته شود که شامل سطوح پروازی از جمله باند پروازی جنوبی فرودگاه امام و پل‌های ارتباطی هواپیما رو است که باند جنوبی را به باند شمالی متصل می‌کند. در این طرح همچنین امکان ساخت آشیانه‌های تعمیر و نگهداری هواپیما تسهیل می‌شود و باند و سطوح جدید موجب می‌شود امکان ساخت و بهره برداری از آشیانه‌های جدید و انبارهای بار تجاری فراهم شود.

مجری طرح توسعه فاز دوم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اضافه‌کرد: این طرح که با تامین اعتبار ۲.۵ میلیارد یورویی آغاز می‌شود، در قبال تهاتر نفت خواهد بود.

همدانچی، زمانبندی اجرای طرح را پنج ساله اعلام کرد و گفت: طراحی مفهمومی و پایه درحال انجام است و با پیشرفت کار طراحی، می‌توانیم فنداسیون ترمینال را انجام داده و ساخت ترمینال سوم فرودگاه را وارد فاز اجرایی کنیم. به روزترین فناوری ساخت در این ترمینال استفاده خواهد شد تا به عنوان یک ترمینال بین المللی آماده سرویس دهی به پروازها از تمامی مقاصد جهان باشد.

وی همچنین گفت: همزمان طرح به‌سازی و به روزرسانی ترمینال یک فرودگاه امام انجام شده و در سیر مراحل مناقصه و تعیین پیمانکار است تا ضمن تلاش برای ایستایی کمتر مسافران با هوشمند سازی گیت های فرودگاهی و ایجاد زیبایی بصری در فضاهای مختلف ترمینال یک هم به روز رسانی شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها