|
کدخبر: 311175

وضعیت سهامداران در روز خونین بورس

سیگنال جنگی خون به پا کرد / بورس ایران تعطیل می شود؟

شاخص کل بورس امروز با ریزش ۵۰ هزار واحدی در پایان معاملات با از دست دادن شاخص ۲ میلیونی به عدد یک میلیون و ۹۵۱ هزار واحد رسید.

اقتصاد سیگنال جنگی خون به پا کرد / بورس ایران تعطیل می شود؟

با افزایش تنشها در منطقه و ورود برخی از کشورها به جنگ حماس و اسراییل بورس اکثر کشورها از جمله بورس تهران با افت و کاهش شدیدی مواجه گردیده است.  شرایطی که سبب شده شاهد خروج ۸۰۰ میلیارد تومانی حقیقی‌ها از جریان معاملات سهام در نیمه نخست معاملات روزانه باشیم.

البته در بازارهای موازی شاهد افزایش و اوج گیری قیمت انواع ارز و مسکوکات طلا هستیم. در این ارتباط صندقهای طلای حاضر در بازار نیز فعال شده و انتظار میرود در بازار امروز شاهد تشکیل صفهای خرید در نمادهای سکه طلا باشیم به محاسبات زیر در خصوص سکه طلا توجه نمایید.

معاملات نخستین روز کاری هفته در حالی دنبال می‌شود که در حال حاضر ۹۶ درصد از نمادهای معاملاتی در محدوده منفی تابلو دادوستد می‌شوند و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ارتفاع حدود دو درصدی یکبار دیگر مرز دو میلیون واحد را از دست داده و با عقب‌نشینی به کف دو ماهه سطح یک میلیون و ۹۶۲ هزار واحدی را نشان می‌دهد.

واکنش رئیس سازمان بورس

مجید عشقی در جمع خبرنگاران با اشاره به دلیل افت شاخص بورس گفت: افت و خیز شاخص به عوامل متعددی بستگی دارد اما این روزها به دلیل ریسک سیاسی که به وجود آمده یه دلیل شرایط ریسک سیستماتیک، بازار سرمایه به آن عکس‌العمل منفی نشان داده‌ و قطعا کنترل خواهد شد. درباره تعطیلی بورس ایران در این شرایط باید در شورای عالی بورس تصمیم گیری شود. رییس سازمان بورس درباره واریز ١٠٠٠ میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه ادامه داد: تا پایان سال ۶هزار میلیارد تومانی دیگر از محل صندوق توسعه ملی واریز خواهد شد.

هفته وحشتناک برای سهامداران

در هفته‌ گذشته روند خروج سرمایه از بورس تهران تداوم داشت و شاهد خروج پول حقیقی در تمام روزهای معاملاتی بودیم. در اولین روز هفته ۱۱۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. رقم خروج پول حقیقی در روز یکشنبه ۵۹ میلیارد تومان و روز دوشنبه ۳۵۲ میلیارد تومان خارج شد. روز سه‌شنبه نیز رقم پول خروجی ۴۶۴ میلیون تومان بود.

در مجموع کل هفته گذشته هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۲۵۳ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین از آن افت ۳۳ درصدی داشته است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها