|
کدخبر: 310828

این افراد اقتصاد کشور را تهدید می‌کنند

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: مهاجرین غیرقانونی حتما یک تهدید برای کشور محسوب می‌شوند و دقیقا به همین جهت است باید مسئله مهاجرین حل‌وفصل شود. از ابتدای دولت سیزدهم دستور پیگیری وضعیت مهاجرین داده شد تا تحت سازمان مهاجرین این کار صورت گیرد، در ذیل وزارت کشور این کار را جلو می‌بریم.

اقتصاد این افراد اقتصاد کشور را تهدید می‌کنند

خاندوزی بیان کرد: میانگین قیمت مسکن در انتهای شهریور ماه امسال با کاهش ۵ درصدی روبه رو بوده است.

خاندوزی درباره این‌که افزایش تعداد مهاجرین و اتباع بیگانه تهدیدی برای بازار کار می‌شوند، گفت: مهاجرین که به صورت قانونی وارد کار می‌شوند یک فرصتی برای بازار کار می‌شوند که در مشاغل ساختمانی و نگهبانی منازل مسکونی بیشتر مشغول می‌شوند. البته طبقه کارگران فاقد مهارت داخلی ما هم می‌توانند از این مشاغل استفاده کنند، اما در حوزه مهاجرین قانونی می‌توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: اما مهاجرین غیرقانونی حتما یک تهدید برای کشور محسوب می‌شوند و دقیقا به همین جهت است باید مسئله مهاجرین حل وفصل شود. از ابتدای دولت سیزدهم دستور پیگیری وضعیت مهاجرین داده شد تا تحت سازمان مهاجرین این کار صورت گیرد، در ذیل وزارت کشور این کار را جلو می‌بریم. در اجلاس بانک جهانی گفتم مجموع تدابیر داخلی و خارجی باید برای ورود مهاجرین خارجی به جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد.

وی درباره جذب سرمایه‌گذار خارجی بیان کرد: یکی از محورهای دولت سیزدهم جذب سرمایه خارجی و تعامل با همسایه‌ها بود که اثر تحریم‌ها کمتر شود و سرمایه ما افزایش پیدا کند. متاسفانه شاهد بودیم در دولت قبل تمامی این موارد معطل مذاکرات برجامی بود. اما به حمدالله شاهد هستیم سیاست خارجی و دیپلماسی خارجی روند رو به رشد داشته است. سرمایه‌گذاری واقعی خارجی که امروز انجام شده بیش از ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و یا یورو است. بیشترین جذب سرمایه‌گذاری از روسیه، عمارت، چین، هنگ کنگ، عراق، افغانستان و ایرانیان خارج از کشور بوده است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها