|
کدخبر: 310794

تکلیف سهام عدالت متوفیان مشخص شد / سهامداران چه کنند؟

خاندوزی به سهام عدالت متوفیان اشاره کرد و گفت: از روزهای آینده و با تمرکز بر روش‌های غیرحضوری، نماینده وراث به سامانه‌هایی که معرفی می‌شود مراجعه کنند تا سهام عدالت متوفی را تعیین تکلیف کنند.

اقتصاد تکلیف سهام عدالت متوفیان مشخص شد / سهامداران چه کنند؟

احسان خاندوزی امروز در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به حوزه متغیرهای بخش واقعی اقتصاد، اظهار کرد: اگرچه طی سالهای گذشته رشد توأم با بیکاری یا رشد بدون اشتغال همراه بود اما با شروع به کار دولت سیزدهم و طی دو سال گذشته شاهد افزایش میزان تولید و رشد اقتصادی کشور هم جهت با افزایش اشتغال بوده ایم.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: در تابستان امسال ۹۰۷ هزار نفر به تعداد شاغلان اضافه و نرخ بیکاری ۷.۲ درصد شد. همچنین افزایش نرخ مشارکت هم ۰.۶ درصد رقم خورده است.

رشد ۳۷۰ هزار نفری اشتغال در بخش صنعت

وی ادامه داد: تابستان امسال شاغلان در بخش صنعت ۸.۴ میلیون نفر بودند که ۳۷۰ هزار نفر بیش از تابستان پارسال است. همچنین در بخش خدمات ۱۲ میلیون و ۴۵۹ هزار نفر بود که ۴۵۶ هزار نفر بیش از تابستان پارسال است که تعداد شاغلان این دو بخش رکورد زده است. میزان شاغلان بخش کشاورزی ۵۹ هزار نفر افزایش یافته که البته نسبت به ۱۴۰۱ در سطح پایینی قرار دارد.

خاندوزی به بخش مسکن اشاره کرد و گفت: سهم هزینه‌های مسکن در بودجه خانوار به ویژه طبقات متوسط و ضعیف قابل توجه است فشار سنگینی به بودجه خانوارها وارد می‌کند که تاکید رئیس جمهور هم کنترل تورم مسکن است تا شرایط مساعدتری را برای مردم فراهم کنیم.

تورم در بخش مسکن کاهشی است

وی با بیان اینکه مدتی در انتشار آمار این حوزه توقف ایجاد شده بود، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تورم در بازار دارایی‌های مختلف از جمله بخش مسکن کاهنده بوده است. البته کاهش نرخ تورم به معنای کاهش قیمت نیست. بلکه آهنگ رشد قیمتی وضعیت امیدبخشی داشته است. میانگین نرخ مسکن در طول تابستان (شهریور نسبت به مرداد) در تهران ۵ درصد کاهش یافته است.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: تورم نقطه به نقطه در شهریور امسال ۷۵.۲ درصد بود که نسبت به تورم نقطه به نقطه مرداد ۸.۹ درصد کاهش یافته است.

سهام عدالت متوفیان تعیین تکلیف شد

وی به سهام عدالت متوفیان اشاره کرد و گفت: سال‌ها این موضوع متوقف مانده بود که در نهایت مقرر شد از روزهای آینده و با تمرکز بر روش‌های غیرحضوری، نماینده وراث به سامانه‌هایی که معرفی می‌شود مراجعه کنند تا سهام عدالت متوفی را تعیین تکلیف کنند.

خاندوزی یادآوری کرد: سهام عدالت بیش از ۳.۵ میلیون نفر متوفی بلاتکلیف مانده بود.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها