|
کدخبر: 310627

رییس دادگستری کل استان هرمزگان در پاسخ به گسترش‌نیوز؛

هزینه معطلی هر کشتی در اسکله بیش از یک میلیارد تومان است

رییس دادگستری کل استان هرمزگان گفت:طبق قرارداد هر کشتی ۷ روز معطلی دارد که اگر تعداد روزهای معطلی بیش از ۷ روز باشد صاحب بار باید روزانه بیش از یک میلیارد تومان هزینه پرداخت کند.

اقتصاد هزینه معطلی هر کشتی در اسکله بیش از یک میلیارد تومان است

مجتبی قهرمانی، رییس دادگستری کل استان هرمزگان امروز ( یکشنبه ۳۰ مهر ماه) در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اقداماتی که انجام دادیم این بود که با تعامل میان دولت، قوه قضائیه و بنادر آزاد فرآیندی صورت گرفت که طبق آن روند ترخیص شدن کشتی‌ها در اسکله با سرعت بالاتری صورت بگیرد. چنانچه در حال حاضر حدود ۲۵ کشتی در اسکله داریم که کار تخلیه هر کدام از آنها حدود ۱۰ روز طول می‌کشد.

او افزود: همچنین ۱۰ مورد و ۱۱ مورد دیگر نیز وجود دارد که همگی از مهرماه در بندر شهید رجایی وجود دارند.

قهرمانی در پاسخ به پرسش خبرنگار گسترش‌نیوز مبنی بر اینکه هزینه روزانه کشتی‌ها در اسکله چقدر است؟ خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در مورد حضور کشتی‌ها در بنادر این است که طبق قرارداد هر کشتی ۷ روز معطلی دارد که اگر تعداد روزهای معطلی بیش از ۷ روز باشد صاحب بار باید روزانه بیش از یک میلیارد تومان هزینه پرداخت کند.

رییس دادگستری کل استان هرمزگان در پایان یادآور شد: کار خوبی که در دولت و قوه قضاییه انجام دادند این است که روندی ایجاد شده که کشتی معطل نداشته باشیم.

نویسنده: فاطمه احمدپور

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها