|
کدخبر: 309323

چرا حقوق بازنشستگان همسان‌سازی نمی‌شود؟ / بهانه دولت چیست؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل، اواخر عمر خود، لایحه‌ای با عنوان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده بود، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم، این لایحه توسط دولت باز پس گرفته شد و علت آن هم نبود منابع برای آن بود.

اقتصاد چرا حقوق بازنشستگان همسان‌سازی نمی‌شود؟ / بهانه دولت چیست؟

محمد علیپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیاتی نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری، اظهار کرد: همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اتفاق‌نظر دارند که دولت باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را  اجرا کند، زیرا در حال حاضر بازنشستگان کشوری و لشگری با مشکل معیشتی مواجهه هستند.

وی افزود: موضوعی که دولت به‌عنوان دلیل عملیاتی نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بیان می‌کند، این است که منابعی جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل، در اواخر عمر خود، لایحه‌ای با عنوان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده بود، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم این لایحه توسط دولت باز پس گرفته شد و علت آن هم نبود منابع برای اجرای آن بود.

علیپور تصریح کرد: دولت به صندوق‌های بازنشستگی بدهی زیادی داشته و اصرار دارد ابتدا این بدهی‌ها که از دولت‌های قبل باقی مانده   تسویه شود و بعد از تسویه‌حساب با صندوق‌های بازنشستگی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس اصرار به اجرا شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دارند و مجلس در تصویب این قانون، منابعی را نیز برای این قانون دیده است، اما دولت اصرار دارد که فعلا منابعی برای آن ندارد. امیدواریم دولت هر چه زودتر این قانون را هم در برنامه هفتم بیاورد و هم اجرا کند.

 

منبع: موج

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها