|
کدخبر: 309123

علاقه شدید هکرها به این صرافی ارز دیجیتال

به گفته‌ دونامو (Dunamu)، یک شرکت بزرگ فین‌تک که صرافی رمزارزی آپ‌بیت (Upbit) در کره‌جنوبی را اداره می‌کند، این صرافی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ با بیش از ۱۵۹,۰۰۰ حمله هکری مواجه شد.

اقتصاد علاقه شدید هکرها به این صرافی ارز دیجیتال

این رقم نشان‌دهنده افزایش ۱۱۷ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۲ و افزایش شگفت‌انگیز ۱۸۰۰ درصدی نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۰ است.

آپ‌بیت یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در کره‌جنوبی است و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن حدود ۱.۲ میلیارد دلار است.

به منظور افزایش امنیت، صرافی آپ‌بیت نسبت وجوه ذخیره شده در کیف پول‌های سرد را به ۷۰ درصد افزایش داد. کیف پول‌های سرد به عنوان روشی امن‌تر معرفی می‌شوند؛ زیرا کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین در دستگاه‌های خارجی ذخیره می‌کنند.

در مقابل، کیف پول‌های گرم آنلاین هستند و بیشتر در معرض خطرات مرتبط با هک قرار دارند.

اگرچه آپ‌بیت در سال ۲۰۱۹ مورد سوءاستفاده‌ای به ارزش ۵۰ میلیون دلار قرار گرفت، اما از آن زمان تا کنون هیچ نقض امنیتی را تجربه نکرده است.

مقامات کره‌جنوبی روند رو به افزایش هک و سوءاستفاده از ارزهای دیجیتال را تایید کردند و از دولت خواستند تا اقدامات بیشتری را در زمینه امنیت سایبری و نظارت بر مبادلات دارایی‌های دیجیتال انجام دهد.

سایر صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند کوینکس و صرافی HTX (هوبی سابق) نیز در ماه سپتامبر با حملات هکری قابل توجهی روبرو شدند که به ترتیب منجر به ضررهایی به مبلغ ۷۰ میلیون دلار و ۷.۹ میلیون دلار شد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها