|
کدخبر: 307927

نقشه جنجالی پاکستان برای آذربایجان

سفیر جمهوری آذربایجان در پاکستان در دیدار با وزیر امور خارجه گفت: روابط پاکستان و آذربایجان از هر لحاظ بی‌نظیر است.

اقتصاد نقشه جنجالی پاکستان برای آذربایجان

شهید اشرف ترار، وزیر ارتباطات پاکستان و خزر فرهادوف، سفیر جمهوری آذربایجان در پاکستان، در خصوص موضوعات مورد علاقه و تقویت روابط دوجانبه گفتگو کردند.

سفیر جمهوری آذربایجان در پاکستان در دیدار با وزیر امور خارجه گفت: روابط پاکستان و آذربایجان از هر لحاظ بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: به دنبال آغاز پروازهای مستقیم بین پاکستان و آذربایجان، هر دو کشور قصد دارند از طریق راه آهن و شبکه جاده‌ای به یکدیگر متصل شوند که هدف اولیه تقویت همکاری‌های اقتصادی و تسهیل در رفت و آمد کالا و مردم است.

فرهادوف گفت: ما مشتاق ارتقای همکاری‌های اقتصادی هستیم. تصور می‌کنیم پاکستان بخشی از شبکه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی شود و با همه کشورهای منطقه ارتباط برقرار کند.

سفیر جمهوری آذربایجان در پاکستان همچنین بر پتانسیل تجارت پاکستان برای دسترسی به اروپا و روسیه از طریق آذربایجان تاکید کرد و گفت: برای تحقق این امر، بخش خصوصی نقش مهمی در ارتقای تجارت و رشد اقتصادی ایفا خواهد کرد.

شهید اشرف ترار با ابراز پایبندی به این ایده گفت: «به رئیس راه آهن ابلاغ کردم که برای اتصال مسیرهای ریلی به آذربایجان تلاش کند».

وی گفت: زمان آن فرا رسیده است که روابط خوب خود را به همکاری اقتصادی تبدیل کنیم. هر دو طرف فوریت نهایی کردن موافقتنامه‌های تجارت ترانزیتی بین پاکستان و آذربایجان را ابراز کردند که نشان دهنده تمایل آنان برای اجرای سریع این پیشنهادهاست.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها