|
کدخبر: 307005

طرح مسکن ۲۵ متری ایده‌پردازی برخی افراد است

اقبال شاکری گفت: طرح خانه‌های ۲۵ متری جزو برنامه‌های دولت نیست و به هیچ عنوان مورد تایید نخواهد بود.

اقتصاد طرح مسکن ۲۵ متری ایده‌پردازی برخی افراد است

خشایار باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران در خصوص طرح مسکن ۲۵ متری اعلام کرده بود: شهرداری برای این کار مجوز نمی‌دهد و ابتکار ما این بود که از مجوز هتل آپارتمان استفاده کردیم تا این خانه‌ها را بسازیم.

باقرپور در این خصوص گفت: برخی به نحوی در برابر این خانه‌ها موضع می‌گیرند که گویا قرار است تمام کشور تبدیل به خانه‌های ۲۵ متری شود.

از همین رو تیتر کوتاه بر آن شد تا در این مورد نسبت به صحت طرح ساخت این خانه‌ها با کمیسیون عمران مجلس گفت‌وگو کند.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص طرح خانه‌های ۲۵ متری گفت: این طرح مورد تایید هیچ کدام از مراجع کشور نیست و در حد ایده‌پردازی برخی افراد است.

اقبال-شاکری

وی اشاره کرد که مجری این طرح با هیچ بخشی قراردادی ندارد و توسط هیچ نهادی تایید نشده است.

نماینده مجلس همچنین اظهارکرد که موضوع خانه‌های ۲۵ متری مورد تایید دولت، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری نیست و چیزی جز کپی برداری از بعضی کشورها نیست و تمرکز بر چنین اتفاقی جزو برنامه‌های دولت نخواهد بود.

وی در پاسخ به سوال تیتر کوتاه مبنی بر اجرای طرح واحدهای ۲۵ متری از طریق بخش خصوصی گفت: ساخت این واحدها توسط بخش خصوصی باید تابع طرح تفضیلی شهری باشد. در طرح مسکن کشور الگویی ارائه شده است که برای ساخت مسکن حتما باید از آن الگو پیروی شود. این الگوی ساخت اجازه اجرای طرح واحدهای ۲۵ متری را نمی‌دهد زیرا این واحدها حتی با الگوهای حداقلی ساخت مسکن هم تطابق ندارند. طرحی که به طور رسمی در کشور در حال اجرا شدن است بین ۷۵ تا ۱۲۰ متر است.

اقبال شاکری در پایان تاکید کرد: اگر این طرح برای ساخت هتل آپارتمان باشد،از نظر استانداردهای شهری مشکلی ندارد که البته آن هم باید تابع قوانین و مقررات خاص خود باشد.

منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها