|
کدخبر: 307001

۵۷۰۰ واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشت

عصراقتصاد: معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش پنج برابری رشد تولید و احیای ۵۷۰۰ واحد تعطیل در دولت سیزدهم خبر داد.

اقتصاد ۵۷۰۰ واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشت

محمدمهدی برادران روزگذشته در حاشیه افتتاح طرح های صنعتی خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع این تعداد؛ سه هزار واحد صنعتی و معدنی و سایر نیز در بخش های دیگر اقتصادی از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی و مربوط به سایر وزارتخانه ها است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع سه هزار واحد احیا در بخش صنعت و معدن نیز ۲ هزار واحد تولیدی در بخش صنایع عمومی از جمله نساجی، سلولوزی و بخش غذایی است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ایجاد اشتغال پایدار در کشور تاکید کرد و گفت: اینک ایجاد شغل با راه اندازی طرح های تولیدی جدید ، احیای طرح های راکد و افزایش ظرفیت واحد ها جزء برنامه، هدف و اولویت وزارتخانه مربوطه است که افزایش رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم نشانگر توجه به این بخش است.

رسیدن رشد صنعت کشور به ۹.۹ درصد

وی در ادامه رشد صنعت کشور را ۹.۹ درصد بیان کرد و گفت: روند رشد در بخش صنعت کشور بر اساس گزارش بانک مرکزی جهشی بوده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: علاوه بر طرح های جدید در دولت سیزدهم تعداد زیادی طرح های راکد و نیمه فعال نیز احیا شدند که به ظرفیت تولید اقتصادی در کشور کمک شایانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر تکمیل ظرفیت واحدهای نیمه فعال نیز تاکید کرد و گفت: تکمیل ظرفیت، افزایش راندمان و تامین مواد اولیه علاوه بر ایجاد اشتغال جدید به ظرفیت تولید نیز در بخش های مختلف کمک می کند.

برادران اظهار کرد: در بخش صنعت و معدن از حالت رکود خارج شده و به سمت رونق حرکت می کنیم و امیدواریم ثمره این رونق در سفره مردم هم مشاهده شود.

رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در دولت گذشته ۱.۷ درصد بود ولی میزان رشد این بخش در سال ۱۴۰۰ به ۳.۳ درصد و در سال گذشته نیز به ۹.۵ درصد افزایش یافت و اینک به ۹.۹ درصد رسیده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر به خراسان شمالی از شرکت کشت و صنعت مزرعه سبز خرم در شهرستان فاروج بازدید و خط تولید واحد صنعتی چوب در شهرستان شیروان خراسان شمالی را افتتاح کرد.

صنعت نساجی در دولت سیزدهم ۱۷ درصد رشد یافت

وی گفت: صنعت نساجی در دولت سیزدهم ۱۷ درصد رشد یافت این در حالی است که تلاش دولت های قبل تنها بر حفظ این صنعت و بدون رشد بود.

محمدمهدی برادران اظهار کرد: واحدهای تولیدی نساجی در سال‌های اخیر با چالش هایی مواجه بودند و در دولت سیزدهم علاوه بر حفظ آن در این صنعت اشتغال نیز ایجاد شد.

وی افزود: رشد صنایع نساجی در حالی است که بیشتر ماشین آلات این بخش، قدیمی و فرسوده است و دولت ها تنها حفظ این صنعت را هدفگذاری کرده بودند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بیشتر کارخانجات نساجی در دولت های قبل به سمت تعطیلی رفته بود و تلاش کردیم با ارایه تسهیلات و حمایت لازم این صنعت را حفظ کنیم.

وی گفت: رونق بخش نساجی به حدی است که تعدادی از این واحدهای صنعتی سه شیفت کار فعالیت می کنند که اشتغال زیادی به دنبال داشته است.

برداران، انحصار در بخش پارچه را از مشکلات نساجی کشور دانست و گفت: دولت سیزدهم با ایجاد رقابت و افزایش تولید انحصار این بخش را شکست و بازاری رقابتی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: مردم با راه اندازی واحدهای جدید تولیدی و احیای صنایع راکد، رشد اقتصادی را در کشور احساس خواهند کرد.

منبع: عصر اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها