|
کدخبر: 305839

انقلاب نهنگ‌های میکر بر علیه خالق اتریوم

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، در ۲ سپتامبر تمام ۵۰۰ توکن میکر (MKR) خود را برای اولین بار در دو سال گذشته فروخت و باعث کاهش ۷ درصدی قیمت آن شد. در میان جنجال‌های ایجادشده، پلتفرم‌های تحلیلی تراکنش‌هایی را شناسایی کردند که بر اساس آنها، نهنگ‌های میکردائو در حال خرید در کف هستند.

اقتصاد انقلاب نهنگ‌های میکر بر علیه خالق اتریوم

به گزارش پلتفرم Lookonchain، یک نهنگ غول‌پیکر به تازگی ۱۱،۲۳۱ توکن MKR به ارزش تقریبی ۱۲٫۳ میلیون دلار را از آدرس کیف پول بایننس به یک آدرس خودحضانتی منتقل کرده است. هنگامی که سرمایه‌گذاران، توکن‌ها را از کیف پول‌های صرافی به خودحضانتی منتقل می‌کنند، نشان می‌دهد که به جای جستجوی فرصت‌های فروش، به دنبال HODL (نگهداری) هستند.

در این میان و با نگاهی به داده‌های بزرگ‌تری که پلتفرم Santiment گردآوری کرده، پس از فروش بوترین، نهنگ‌های میکردائوی بیشتری در پشت صحنه خرید می‌کنند. در یکم سپتامبر، یک روز قبل از تراکنش بحث‌برانگیز خالق اتریوم، نهنگ‌های با موجودی ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار MKR در کیف پول خود، در مجموع ۳۳۳ هزار توکن میکر داشتند. اما همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده، آنها اکنون موجودی خود را به ۳۴۶ هزار MKR افزایش داده‌اند که به معنای رشد ۱۳هزار واحدی است.

این موضوع نشان می‌دهد که نهنگ‌ها به دنبال خروج از بازار میکردائو همراه با بوترین نیستند.

از این روز، جای تعجبی نیست که در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت MKR شاهد جهش قابل‌توجه ۴ درصدی بوده؛ زیرا بازار به موضع‌گیری نهنگ‌ها واکنش نشان داده است.

داده‌های بالا نشان می‌دهند که نهنگ‌ها با ایده مدیرعامل میکردائو برای ایجاد یک بلاکچین جدید، این‌بار در شبکه سولانا (به جای اتریوم)، موافق هستند. از منظر آنچِین، توانمندسازی توسعه‌دهندگان برای ساختن پروژه‌ها بر بستر شبکه میکر می‌تواند یک سیکنال صعودی باشد؛ چون می‌تواند پذیرش این شبکه را افزایش داده و کاربرد توکن بومی MKR را گسترش دهد.

این موضع صعودی همچنین توسط داده‌های In/Out of Money Around Price تأیید می‌شود که توزیع قیمت خرید دارندگان فعلی MKR را نشان می‌دهد. بر اساس این داده‌ها، اگر MKR بتواند از مرز ۱،۱۵۰ دلار عبور کند، پس از آن با حداقل مقاومت در مسیر افزایش تا ۱،۳۰۰ دلار مواجه خواهد شد.

همان‌طور که در زیر نشان داده شده است، ۸۰۲ آدرس، ۴۱،۲۶۰ توکن MKR را با حداکثر قیمت ۱،۱۵۴ دلار خریداری کرده‌اند. اگر آنها با خوش‌بینی نهنگ‌ها موافق باشند، قیمت میکر می‌تواند به ۱،۲۹۱ دلار برسد.

برعکس، توسعه شبکه بومی نیز می‌تواند باعث ایجاد نگرانی‌هایی مبنی بر متمرکز بودن شود. بنابراین، اگر خروج بوترین از بازار میکر سرمایه‌گذاران را تحت تأثیر قرار دهد، قیمت MKR می‌تواند به زیر ۱،۰۰۰ دلار کاهش یابد. با این حال، همانطور که در شکل بالا نشان داده شده، ۱،۱۶۰ آدرس، ۵۲ هزار MKR را با حداقل قیمت ۱،۰۸۴ خریداری کرده‌اند که می‌توانند با انجام آخرین تلاش‌ها برای پوشش موقعیت‌های خود، حمایت قابل‌توجهی ارائه دهند. اما اگر این سطح حمایتی هم از دست برود، قیمت MRK در نهایت ممکن است به ۹۰۰ دلار کاهش یابد.

 

 

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها