|
کدخبر: 305701 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

یک سیسمونی کامل چقدر آب می خورد؟

خرید سیسمونی برای کسانی که دغدغه تولد فرزندشان را دارند با توجه به هزینه‌های سنگین زندگی به چالشی سخت تبدیل شده است. در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم که یک سیسمونی چقدر برای خانواده هزینه بر می‌دارد.

اقتصاد یک سیسمونی کامل چقدر آب می خورد؟

فرزندآوری در دسته تصمیمات سخت و پیچیده زوج‌های جوان است و اغلب با چالش‌های فراوانی روبرو است. اولین و مهم‌ترین چالشی که پدر و مادر با آن مواجه هستند بخش هزینه‌های مربوط به نگهداری فرزند است. البته درباره فرزند اول اغلب بین خانواده‌ها مرسوم است که پدر و مادر خانواده اقدام به تهیه سیسمونی برای دخترشان می‌کنند.

سیسمونی، مجموعه‌ای از لوازم و وسایل مورد نیاز برای نگهداری و مراقبت از نوزاد پس از تولد است. یک مجموعه کامل از لوازم نوزاد که شامل انواع لوازم مورد نیاز برای تغذیه، بهداشت، خواب، تعویض پوشک و سایر نیازهای روزمره نوزاد است.

خرید سیسمونی به چند روش انجام می‌شود؟

اقلام مورد نیاز را هم می‌توان به صورت تک از فروشگاه‌ها تهیه کرد و هم برخی از فروشگاه‌ها به صورت یک پکیج کامل از نیازهای نوزاد از چند روزگی و حتی تا چند سالگی به فروش می‌رسد. پکیج‌های مخصوص سیسمونی اغلب شامل ملزومات نگهداری و رشد نوزاد از قبیل لوازم خواب و تغذیه، اسباب و اثاثیه نوزاد مثل تخت و کمد، لباس و پوشاک نوزاد از بدو تولد تا چند ماه اول زندگی و لوازم مربوط به مادر ازجمله ساک لوازم و شیردوش است.

در سال ۱۴۰۲ هزینه یک سیسمونی کامل که شامل تخت و کمد باشد، از رنج قیمتی ۳۵ میلیون تومان تا ۴۵ میلیون تومان شروع می‌شود. همچنین می‌توان با حذف کردن برخی از لوازم غیرضروری با ۲۰ میلیون تومان، یک سیسمونی معمولی را خریداری کنید. البته، این محدوده قیمت ممکن است بسته به نوع و کیفیت محصولات، برند، فروشگاه و شرایط بازار متغیر باشد.

سرویس

قیمت چند نمونه از اقلام مختلف سیسمونی

لباس کودک همیشه در دسته اقلام گران سیسمونی بوده است و علت آن هم جنس خاص لباس کودک و همچنین نیاز بیشتر نوزاد به تعویض و شستشوی لباس است و بدیهی است که با کیفیت‌تر و گران‌تر باشد. در تصویر زیر قیمت ست‌های مختلف لباس کودک را می‌بینیم که از رنج قیمتی ۳۷۸ هزار تومان تا ۴۸۶ هزار تومان متغیر است.

لباس-کودک

در نمونه بعدی زیر نیز قیمت انواع پیشبند کودک را می‌بینیم. رنج قیمتی البته با توجه به تعداد و جنس آن از ۱۱۰ هزار تومان تا ۲۶۵ هزار تومان متغیر است.

پیشبند-کودک

خرید مهم دیگر مربوط به خرید طروف ویژه کودک است. با توجه به ویژگی های جسمی خاص کودک جنس و طراحی ظروف کودک در مقایسه با بزرگسالان متفاوت و حتی از متریال خاصی تشکیل می شود. در تصویر زیر قیمت مختلف ظروف کودک را مشاهده می کنیم که از رنج قیمتی ۲۶۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان متغیر است.

 

ظروف-کودک

در زمان خرید سیسمونی باید به چه مواردی توجه کرد؟

در زمان خرید سیسمونی باید از کیفیت محصولات اطمینان حاصل کرد. این شامل استانداردهای ایمنی، مواد با کیفیت و مقاومت مناسب است. انتخاب محصولات با برندهای معتبر و توصیه شده توسط متخصصان نیز توصیه می‌شود. در نظر بگیرید نیازهای خاص نوزاد شما چیست. به عنوان مثال، آیا نیاز به تخت‌خواب قابل تنظیم ارتفاع دارید؟ آیا نیاز به کمد با فضای کافی برای ذخیره لباس‌ها و لوازم است؟ با توجه به نیازهای شما، محصولات مورد نظر را انتخاب کنید.

حتماً به ایمنی محصولات توجه کنید. مطمئن شوید که محصولات دارای استانداردهای ایمنی لازم هستند و هیچ عنصر خطرناکی برای نوزاد شما وجود ندارد. مثلاً، اگر تخت‌خواب دارید، بررسی کنید که وسیله‌ای برای جلوگیری از افتادن نوزاد در آن وجود دارد. مطمئن شوید که محصولات سیسمونی راحت و ساده در استفاده هستند. به عنوان مثال، تخت‌خواب باید قابل تنظیم و جمع و جور باشد، کمد باید دارای قفل مناسب و درب‌های آسان باز و بسته شوند.

قیمت محصولات نیز مهم است. مقایسه قیمت‌ها در فروشگاه‌های مختلف و در نظر گرفتن بودجه خود، به شما کمک می‌کند تا گزینه‌ای مناسب را انتخاب کنید. نظرات مشتریان قبلی و بازخوردهای آن‌ها نیز می‌تواند به شما ایده‌ای از کیفیت و عملکرد محصولات بدهد. بهتر است قبل از خرید سیسمونی، یک لیست مورد نیازهایتان را تهیه کنید تا از هیچ موردی به‌ویژه اساسی غافل نشوید.

  • ناشناس ارسالی در

    از اقای قالیباف بپرس

  • بهزادکوراوند ارسالی در

    حالا متوجه شدی چرا جناب قالیباف اینقدر پ یرشدن؟؟واقعا دغدغه سیسونی آدمو پس می‌کنه خدا به جناب قالیباف صبربده انشالله ازپس هزینه های سیسمونی بربیان ودراین آزمون ه م سربلندوپیروز خواهندشد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها